חברה והשקפה

שאלה בקשר לגויים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום אתר הידברות אני רואה הרבה הרצאןת שלכם ובאמת קודם כל רציתי להגיד לכם כל הכבוד ויישר כח! שאלתי היא איך מתחייסים לגויים ביהדות ומה מטרתם ומה קורה להם בעולם הבא והאם הם בכלל מגיעים לעולם הבא תודה מראש!

תשובה

שלום וברכה

יש מטרה כלל עולמית, מלבד המטרה היחודית בעם ישראל, והוא שמירה על שבע מצוות בני נח, ומי מבין עמי תבל שישמור על כך כמצוות משה יזכה לעולם הבא. כאמור, אדם לא יהודי מתקרב לבורא עולם, כשהוא מקיים את רצונו בקיום שבע מצוות המחייבות כל אשר בשם אדם יכונה. משקיבל עליו קיום מצוות אלו, זוכה לחלק טוב, ויהיה לו חלק לעולם הבא בכלל כל חסידי אומות העולם. כך כתב הרמב"ם בהלכות מלכים.

על פי ההלכה, אסור לגוי להיות נוצרי או מוסלמי, דהיינו שיחזיק בדת מסויימת כדת מחייבת, אלא להיות מאמין כאמונת היהודים במציאות הבורא ויחודו.

החובות האוניברסליות מבוארות ברמב"ם (הלכות מלכים פרק ט - י).

ושים לב לדברי הרמב"ם (יד החזקה - הלכות שמיטה ויובל פרק יג הלכה יג): "ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם, אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה` לשרתו ולעובדו לדעה את ה`, והלך ישר כמו שעשהו האלהים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם, הרי זה נתקדש קודש קדשים ויהיה ה` חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים, ויזכה לו בעוה"ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים, הרי דוד ע"ה אומר י"י מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי".

הדברים כוללים גם גויים שנדבה אותם רוחם, ומכיון שהמצוות העיוניות כמו ידיעת הקב"ה, אהבת הקב"ה, יראת הקב"ה, כוללים גם את כל גויי הארצות, ברור שהגויים יכולים למלא את הצד הרוחני שלהם מעל ומעבר. והיו גויים רבים כאלה במהלך ההיסטוריה.

 בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה