אמונה

גונבים לי מצוות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

´המצוה נקראת על שם גומרה´ - ברור בפשט, אני רוצה להבין את המשפט הזה קצת יותר עמוק, כי הרבה פעמים גונבים לי מצוות וזה מתסכל אותי.

תשובה

שלום וברכה

בתורת הקבלה מבואר כי ישנן 600,000 נשמות ישראל, ומה שיש יותר אנשים בעם ישראל הוא מכיון שנשמה אחת נחלקת להרבה אנשים, ולכן התעלות של שני אנשים המרכיבים חלקים של נשמה אחת איננה רק תועלת לאדם המתעלה עצמו אלא לכל השייכים לנשמה זאת, שהרי בשורש העליון יתאחדו כל חלקי נשמה זאת, ליחידה אחת.

ומשכך, אין מקום לצער כשרואים שמצוה שתכננתי לעשות זכה בה מישוהו אחר. אדרבה, יש להסתכל על כך בעין טובה ובשמחה שהרי התעלות פלוני יכולה להיות בעצם התעלות לי, ומה ההבדל אם אני אתעלה ישירות או שאתעלה גם על ידי התעלותו של זה שיש לו ג´´כ חלק מנשמה שממנה נאצלתי אני.

אנחנו באנו לעולם בכדי לעשות רצון הבורא, ועבד נאמן למלכו שמח בתוצאה הסופית שהמלך מקבל את השירות, ומה לו אם הוא הגיש את הכוס למלך או מישהוא אחר. אכן ישנה שמחה מיוחדת כשזוכים להגיש את הכוס למלך, אבל העיקר צריכה להיות התוצאה הסופית, ולכן ממשל לנמשל אם רוצה הקב´´ה שדבר זה וזה ייעשה לתיקון העולם מה לי אם אהיה זאת אני או מישהוא אחר העיקר שרצונו של מלך העולם נעשה, וזה העיקר. בסופו של דבר, אמרו חז"ל: כל המבקש לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה, [והוא הדין אם נעשה על ידי מי שהוא אחר], מעלה עליו הכתוב כאילו עשאה.

בהצלחה - מנשה ישראל   


 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה