חברה והשקפה

למה יש יסורים

  • ט"ו טבת התשע"ו
אא

שאלה

שלום לרב. למה יש לנו יסוריים בלי רגע של נחת ? איפה הבורא ? ולמה אכזריות כזו? למה צריך לראות איך הרשעים והחוטאים מצליחים ואני לא? אז אולי עדיף לחזור לדרך הישנה? שהאמת היה לי בה טוב יותר מאשר בדרך התשובה.. מיום ליום הולך ונהיה קשה יותר עד כדי כך שאין חשק להיות בעולם הזה.. מה נולדנו לסבול???? תודה וסליחה על הפסימיות אני על סף יאוש

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
לכל סבל יש מידה ויש גבול, גם אם נראה כאילו אין לדבר סוף. זו תקופה בחיים, ותקופות עוברות, גזירות חולפות, והרגשות משתנים לטובה.
 
אני מרגיש שעשית דרך ארוכה, וחבל לתת ליצר שלך להפיל אותך עכשיו. האם חיינו הקצרים בעולם הזה שווים זאת? אתה חי כיום עבור האמת, עבור משהו נצחי, אמיתי, שאין לו תחליף בשום מקום אחר. האם יש משהו גדול יותר בעולם הזה לחיות בעבורו מלבד אלוקים? הקב"ה מאוד מתפאר בך, דווקא בתקופות הקשות, להחזיק מעמד, ולהראות שהאמונה היא מעל הטבע. זוהי גבורתך, ואין לגבורה גדולה כל כך תחליף בעולם הזה. דווקא בימים קשים כאלה - תתפאר נשמתך לנצח נצחים בגן עדן. אמרו חז"ל: "יפה פעם אחת בצער ממאה פעמים שלא בצער". כלומר כל מצווה שמקיימים בקושי, שווה למאה מצוות זהות שמקיימים ללא קושי.
 
   עלינו להאמין שהקב"ה שהוא רחום וחנון, אשר נתן לנו את היכולת לרחם, הוא ודאי יודע כל מה שאנו יודעים, ומבין כל מה שאנו מבינים, והוא מרחם יותר ממה שאנו מרחמים, כי הוא אבי כל הרחמים, ורק ממנו כל הרחמים שלנו מגיעים. ואם בכל זאת פעל בעולמו כפי שפעל, עלינו לבטוח שזו היתה הברירה היחידה, ולא לשכוח לרגע שהעולם הזה הוא זמני, והיעד האמיתי של הנשמות היא העולם הבא.
הבה נשאל כל אדם: מי הוא אשר נתן לך את כל הרחמים שיש לך על עצמך ועל אחרים? הרי ישנם בעולמנו אנשים אכזרים שאין להם רחמים על אחרים. גם לבעלי חיים אין רחמים על בני מינם (חתול לא חש רחמים על חתול שנדרס על הכביש). רחמים הם משהו מיוחד שניתן בלב האדם מאת אלוקים - הוא אבי כל הרחמים, וכל הרחמים מגיעים רק ממנו יתברך, וליהודים נתן רחמים מרובים! הוא הנקרא בלשון חז"ל בשם "רחמנא", המרחם, ובתורה נאמר עליו "ארך אפים ורב חסד". אף עמו ישראל נקראים "ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים".
 
אני חושב שכדאי לך לעיין במאמרים הבאים:

אל תתייאש, ואל תשנא את עצמך:  
http://www.hidabroot.org/he/article/2638

למה הקב"ה רוצה שנתפלל? מדוע אינו נותן מיד?
http://www.hidabroot.org/he/article/2927

אם אבא אוהב - אז למה כואב?
http://www.hidabroot.org/he/article/125233

מלך אבא או חבר - כיצד להביט על אלוקים?
http://www.hidabroot.org/he/article/95502

תשובה לשאלת איוב:
ולדעתי המאמר הזה יכול מאוד לעזור בהתלבטות שלך:
 
אני מאחל לך בעז"ה למצוא בקרוב שמחה ואהבה לחיים.

שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה