חברה והשקפה

ב''ה שאלה חשובה לכב' הרב

  • י"ט טבת התשע"ו
אא

שאלה

ב''ה לכב' הרב שלום. תורה היא וללמוד אנו צריכים. דבר ידוע לכל הוא הקדושה והצניעות , אשר הם כלל ויסוד אשר התנה ה' עם עם קודשו בכדי שישרה השכינה הקדושה עליהם . וכן מימות עולם נהגו בכל קהילות ישראל הק'. הראו לנו בספר "פסק דין", ואם תשלחו לי כת' מייל אשלח לכם צילומים של הפסקים הנ"ל. פסקי דין מלפני כ250,150 , ותשעים שנים החתומים בשם, בעל ההפלאה ובית דינו, בעל הדברי חיים מצאנז, ואיתו בעל הקיצור שו"ע וגדולי חכמי ספרד ועוד בתי דינים רבים בשבזמנם, וכן בתי הדין מלפני כ90 שנים , שאסרו בחרם אמירת דרשות בבתי כנסיות ללא מחיצה כשרה בין גברים לנשים. ובאם תבקשו אשלח לכם במצולם את העתק מאותם הספרים עם הפסקים שם. ועל כן כי תורה היא וללמוד אנו מבקשים, אבקש לדעת מהיכן ההיתר לדרוש בימינו בהרצאות ללא מחיצה בין גברים לנשים, שראיתי במו עייני כי יש לפעמים תערובות ממש גברים ונשים בעל כרחם של המארגנים.כאשר עושים כן ללא מחיצה. אם הרב שליט"א יוכל לבאר לי ההלכה כראוי, כי הדבר מציק על ליבנו , כי בזה תלויה קדושת עמנו. תודה מראש יוסף

תשובה

שלום וברכה

כל החרמות והאיסורים נאמרו במקומות שירדו ביראת ה' וביטלו את המחיצה כהתרסה בפני התורה בימים הקשים של ההשכלה שכילתה כל חלקה טובה בעם ישראל.

כיום המצב הוא להיפך שעם ישראל שבת בתושבה וחוזר מהשבי לאחר שנים שבהם היו שבויים בין האומות ולא זכו להכיר את בוראם וכעת ברוך ה' הם רוצים לשמוע ולהתקרב ורק עקב השבי שהיו נתונים בו, קשה להם לקבל את עניין הצניעות כאשר עדיין לא למדו על כך הורו על כך גדולי הדור שמצווה לדבר על לבבם ולקרבם לתורה ווליראת ה' אפילו ללא מחיצה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה