אמונה

התייעצות בשליחות

  • כ"ד טבת התשע"ו
אא

שאלה

לרבנים היקרים שלום רב. אשמח להתייעץ איתכם בעניין חשוב. אני מורה (צעירה) מחנכת, בעלת השקפה חרדית בבית ספר יסודי, חילוני למהדרין. זכיתי לעבוד במקום כזה מתוך תחושת שליחות. ואכן, יוצא שמידי פעם התלמידים (בעיקר תלמידי כיתות ו, הבוגרים) נחשפים לכל מיני נושאים ביהדות. שיתפתי את המנהלת בכמה מהם, היא שמחה לשמוע. יצא שהעברתי שיעורים על רחל אימנו, התורה שבעל פה, אמונה בזמן השואה ועוד נושאים נקודתיים בזמן אמת. מרגישה כי מעבר לשליחות הגדולה, הקב״ה מסייע בידי ( אחרת, איך אתרץ את העבודה שהמנהלת מגבה אותי? בבית ספר חילוני, בסביבה שחלקה אטאיסטית?) בנוסף, בשיתוף עם חברה אנו עורכות שיעורי יהדות לבנות נוער חילוניות, על בסיס קבוע! במקום מגוריי. וכאן אני פונה אליכם בבקשת עזרה היות והמקצועיות והנסיון לכם. באלו נושאים הייתם ממליצים לי לגעת? אם יש לכם יכולת לעזור לי ברעיונות כל שהם, אשמח מאד לקבל! תודה רבה!

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה, וכל הכבוד על הרצון הטוב לזכות את הרבים, מתוך אהבת ישראל.
 
אם את מלמדת תלמידות חילוניות, הדבר יפה, וראוי לחזקן ככל הניתן במסגרת זו. אך אם את מלמדת תלמידים בנים - אני חושש שאין זה צנוע, וראוי לשאול על כך רב פוסק כיצד לנהוג ואם ללמד, כדי שלא ייצא שכרך בהפסדך. אני עצמי חוזר בתשובה, ולמדתי בעברי בישיבה תיכונית, ואני יכול לספר לך שלמרבה הצער והבושה שבדבר, כי תלמידי כיתתי הדתיים היו מסתכלים על המורות בכיתה, והיה מקרה שאפילו הביעו את משיכתם למורה אחת שהיתה בהריון! למרבה זעזועי, הבנתי אז לראשונה מדוע לא ראוי שאשה תלמד תלמידים, ואפילו דתיים.
 
הנושאים שהזכרת - נשמעים ראויים ומוצלחים. רק צריך להיזהר שלא יישמע כהטפה, עדיף תמיד לדבר על הנושאים מלמעלה, ולגרום לתלמידות לשאול בעצמן שאלות על ידי העלאה של נושאים מעניינים ומסקרנים - ורק אז לפתח איתן דיון פורה ולהשיב לשאלותיהן. אך לא לדבר מיד על הוכחות לאמונה וכדו', רק לעורר את העניין בחכמה.
 
אני ממליץ לך לצפות בהרצאות שיש בערוץ הידברות, ולקחת משם חומרים. בפרט הרצאותיו של הרב זמיר כהן, והרב יצחק פנגר.
כמו כן אני ממליץ לך להשיג את הספר "לאן" של הרב אביגדור מילר זצ"ל, שעוסק בספרו זה בכל נושאי ההשקפה והמדע של דורנו, ומתוכו תוכלי לתרגם לתלמידות רעיונות מעניינים ומושכים באמונה. בהצלחה!
 
שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה