אמונה

חזרנו בתשובה ורוצות לעבור תיכון

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני נמצאת היום בעולם שהכי טוב לי . אני חוזרת בתשובה, ברוך השם, כבר שנה . אני מרגישה הכי מחוברת לקדוש ברוך הוא, אבל יש לי בעיה . אני הייתי בחטיבה חילונית, ועברתי לתיכון חילוני. דברתי עם ההורים שלי שאני רוצה תיכון דתי אבל זה לא היה כל כך אפשרי . ההורים שלי מכבדים אותי ואת אחותי, גם אחותי חוזרת בתשובה . היתה להם שיחה לא מזמן שאנחנו רוצות לעבור לתיכון דתי . הם הסכימו. הם אמרו לנו שנחפש תיכון שבסביבת המגורים שלנו שטוב לנו, מבחינת לימודים ומבחינת הדת. בתיכון שאני נמצאת היום אנחנו ברוך השם חבורה של חוזרי בתשובה, מעבירים דיסקים של רבנים, הולכים ביחד לשיעורי תורה, מספרים כל מיני דברים אחד לשני, אני מרגישה שבחבורה הזו טוב לי, אבל בית הספר הזה הוא יצר הרע גדול בשבילי . אני טועה הרבה, הסביבה הנוספת שאני חיה בה, וזה קשה לי . לפני יומיים בערך יצא לי לדבר עם 2 חברות שגם רוצות לעבור לתיכון דתי, הן אמרו שהן ביררו והתיכון היחיד שמקבל חוזרות בתשובה זה התיכון ברעננה . חברה שלי נמצאת שם, הרבנית שלנו אמרה לאחת הבנות שאם היא רוצה - שתעבור עכשיו ! הבעיה שלהן זה מבחינת כיבוד הורים, ההורים לא כל כך מסכימים אבל איכשהו הן הצליחו לשכנע אותם . הבעיה שלי, שיש לי בעיות רפואיות שההורים שלי רוצים שאני אהיה בקרבת המגורים שלנו.. חלק אומרים לי שכדאי לעבור עכשיו, באמצע השנה והחלק השני אומרים שכדאי לי לעבור כבר בכיתה י´א .. השאלה שלי היא האם באמת רק התיכון ברעננה מקבל חוזרות בתשובה ? ועוד שאלה נוספת, כמו שאמרתי קודם ההורים שלי שיהיו בריאים ויזכו לחיים ארוכים, מכבדים אותי ואת אחותי, בעניין כשרות הבד´ץ, בעניין שמירת השבת אבל היה איזהו מקרה שהבנתי שאנחנו לא צריכים לכבד את ההורים בדבר שקשור להלכות או שמירת השבת . אם למשל אמא שלי הכינה אוכל, ירק מסויים שהוא לא גוש קטיף ואחותי אמרה לה שהיא לא אוכלת את זה, זה היה בשבת, אני מרגישה שזה ציער את אמא שלי, אבל הבנתי שבאמת אסור היה לה לאכול את זה. אם היא לא צריכה לכבד את אמא שלי בעניין הזה אז במה כן אני אמורה לכבד את ההורים ? תודה ושבת שלום .

תשובה

שלום וברכה

איננו יודע אם השאלה עדיין אקטואלית או לא, אולם אני לא ממליץ לעבור באמצע השנה בית ספר, קשיי ההתאקלמות בלימודים באמצע השנה יכולים להרפות את ידייך.

אלא אם כן את אכן נתקלת הרבה בקשים לשמור תורה ומצות בבית הספר שבו את לומדת, וכדאי מאוד שהדבר יתברר בהתאם למצבך בטלפון.

בקשר לשנה הבאה יש לשקול את הענין אם אכן מומלץ לעבור בית ספר ולהיכן לעבור, וכיתבי לי היכן את מתגוררת, וכן שלחי לי מספר טלפון, ונשמח מאוד לסייע בידך.

דבר שאסור באכילה אין היתר לאכול גם אם האמא מצטערת, אולם יש לברר היטיב אם הדבר אכן אסור באכילה, ותלוי באיזה ירק מדובר, וכן אם אמא בדקה את הירק מתולעים לפי הכללים, גם כן הדבר מותר באכילה, וגם כאשר הדבר אסור באכילה יש לעשות זאת בחכמה ובעדינות.

אולם כיבוד האב והאם ייעשה בדיבור איליהם בצורה מכובדת ולהשתדל לציית בכל מה שלא קשור לדת, ולקום בפניהם בכניסתם לבית כמבואר בהלכות כיבוד אב ואם.

בהצלחה - בנימין שמואלי

נ.ב. אבקש את סליחתך על כך שהתשובה התאחרה מאוד, עקב העומס הרב, והשאלה שלך נעלמה ממני.

זכות גדולה היא לי לסייע ביד החוזרות בתשובה, ואני משתדל לענות תמיד בהקדם האפשרי.  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה