אמונה
נטיות הפוכות, כל הרבנים מהידברות יודעים רק לעודד אותנו להתחתן, אוקיי אנחנו רוצים להתחתן אבל.....מי תיקח אותנו, והאם לספר?
- כ"ה אדר א' התשע"ד
שאלה
שלום הרב, אני לצערי נער בעל נטיות הפוכות,לא בחרתי בזה,כך נולדתי. רציתי לדעת למה התורה לא מפרטת בכלל בעניין שלנו? כל מה שהיא אומרת זה שאסור משכב זכר. בכל אופן באחת מהרצאותיו של הרב פנגר הוא אומר שאם לאדם אין כלים להתמודד איתם בעולם הזה סימן שזה לא נוגע אליו. ובהרצאה אחרת שלו הוא אומר שגם בעלי נטיות הפוכות צריכים להתחתן (עם אישה כמובן). אז אני לא מבין את הניגודיות, הרי אם אין לנו את הכלים לקיים יחסי מין עם נשים, אז מה אלוקים מצפה מאיתנו? והאם זה בכלל מה שאנחנו אמורים לעשות בעולם הזה?מין בכח? זה הדבר היחידי בתורה שעד היום לא זכיתי להבין... בכל אופן אני מעוניין להתחתן ולהקים משפחה עם נאמנות רבה לאישתי לעתיד, השאלה איזה אישה תרצה מישהו עם נטיות הפוכות? רב מקובל אמר לי להתחתן בלי לגלות לאישה,ואחרי שאני יתחתן הוא אומר שאני ימשך אליה וכבר לא לגברים. בכל אופן זה לא קרה עד היום לאף גבר מהסוג שלי. לא שאני מזלזל בדבריו אבל רציתי לשמוע עוד צד. כל הרבנים מהידברות יודעים רק לעודד אותנו להתחתן, אוקיי אנחנו רוצים להתחתן אבל.....מי תיקח אותנו, והאם לספר? תודה ולילה טוב
תשובה
שלום וברכה
אין לך מושג כמה רעש ונחת רוח נגרם מכך שאתה כנוטה לאהוב זכרים מתגבר ולא עובר על האיסור הנורא של משכב זכר, סמוך ובטוח אני שזכותך כתוצאה מההימנעות הזאת מגינה עליך ועל סביבתך מכל מה שצריכים להינצל.
כשהבעיה קיימת, יש כאן אתגר עצום, וכגודל הניסיון כך גודל ההתקרבות להקב"ה על ידי ההתגברות על הנטיות הללו, וכך גם גודל השכר המובטח לאיש זה, עין לא ראתה אלוקים זולתך, וכבר הגדיר מי שהגדיר כי אלו המתנסים בנסיון הזה ועומדים בו בהצלחה הרי הם כעומדים בניסיון `עקידת יצחק` וכאילו עקדו את עצמם על מזבח התורה באופן יום יומי, ואין קץ לשכרם, מחלקם יהיה חלקי.
ובעצם, גם מי שהנטיות שלו מסודרות והוא נמשך לנשים, אם ח"ו ימשך יצרו לאשת איש עד שיחלה מרוב התאוה, [ואין ביכולתו בשום אופן להשקיט תאוותו באשה אחרת המותרת לו], גם אז דורשת ממנו התורה להתגבר ואפי` למות, ובלבד שלא יעבור על איסור נורא זה, ואין הבדל בין תאווה לאשה אסורה לבין תאווה למשכב זכר, שניהם אמורים להתמודד עם הנסיון שהוטל לפתחם בהצלחה.
בכלל תרי"ג המצוות, יש הרבה הבדלים בין איש לחבירו, בדרגת הנסיון בכל מיני מצוות ואיסורים, מפאת הנטיות האישיות שכל אחד נולד עמהם או שפיתח אותם מהסביבה, וכדומה, ולכל אחד אכן תפקיד אחר בחיים, והתמודדות מסויימת השמורה רק לו, ובעמידה בהתמודדות המיוחדת לו לבדו האדם מייצר את הכתר האישי שלו לבורא עולם, שרק הוא יכול לייצר, ואף אחד אחר לא יכול לעשות זאת.
יש הטוענים כי יש ללמוד מכמה מקורות שמי שחטא בגלגול קודם במשכב זכר מרצון מתגלגל שנית עם נטיות הומואיות בכדי שההתמודדות הקשה שלו תכפר על העבר לגמרי.
למעשה, אני נבוך מאוד מול המציאות שלך, ובאמת איני יודע איך לנחם אותך ולדבר על לבך, כולי מזדהה עם הבעיה שלך, ואכן חסר קצת הדרכה מגדולי ישראל בנושא הזה, שרק לאחרונה פורצת כלפי חוץ, ורק כעת מתחילים לקבל קצת מודעות לעומק הבעיה. אצרף לך כמה שורות מכבוד נשיאינו הגאון רבי זמיר כהן שליט"א ממה שכתב בעניין הזה בספרו החשוב ´נזר כהן´ (חלק א) שיצא לאור לאחרונה. וכלל הידוע לי הוא אחד מהיחידים שיצא כנחשון בעניין הזה לפרסם בדפוס תשובה מחזקת בעניין הזה, ואפשר לקוות שממנו יראו וכן יעשו יתר הגאונים מחברי הספרים ללבן את הבעיה ולפרט את דרכי ההתמודדות בזה על פי התורה.
בהצלחה - מנשה ישראל
דברי הרב זמיר:
שלום ...., קראתי את התכתובת בינך לבין הרב מנשה ישראל בעיון רב ומתוך השתתפות עמוקה בלבטיך הכנים אני חייב לציין שהתפעלתי מאד מנכונותך להקריב הכל למען הי"ת כי "הוא חשוב לי יותר מהכל, ואני מבטל את הכל ואת כולי כנגדו", כלשונך הנפלאה.
ולעצם הענין. כל אחד מאיתנו הצטווה בתורה לקיים מצוות פריה ורביה ולהימנע ממשכב זכור. והרי יסוד גדול הוא בעבודת ה` שאין הקב"ה מביא ניסיון על האדם אם אינו יכול לעמוד בו. נמצא אם כן שביד כל אדם בעל נטיה לזכר, בין אם זו נטיה מולדת ובין אם היא נרכשת, לבנות את עולמו הפנימי באופן שיוכל לחיות עם אשה מבלי שהיא תסבול מחוסר אהבה או חוסר יחס שהאשה זקוקה לו.
בודאי מדובר בעבודה שאינה קלה, אולם גם אדם החש גירוי של טירוף אחר תאוות הנשים צריך להתמודד עם יצרו, להיות נאמן לרעייתו ולהעניק לה, לרעייה היחידה בחייו, את כל אשר היא זקוקה לו ולהתעלם לחלוטין מכל קשר אסור עם נשים אחרות. וזאת באמצעות עבודה רוחנית פנימית של דבקות ברצון ה` ע"י שיעורי תורה והתבוננות מוסרית כגון הסתכלות מוחשית בדע מאין באת ולאן אתה הולך וכו` עד שעם הזמן ייכנע יצרו והדרך הנכונה תהפוך אצלו להיות טבע שני. אין הכוונה בזה להשוות את היכולת להעניק בשני המקרים, אלא להשוות את חיוב עבודת ההתמודדות על אף הקושי הרב של שני המתמודדים השונים בקיצוניות. במקרה שלנו, סדר העבודה הנכון הוא לענ"ד הוא:
א. לנתק כל קשר (כפי שהתחלתם לעשות) כאשר ההסתכלות הפנימית היא: "אני אוהב אותו כיהודי, כאחי, אך בשום אופן איני חפץ במגע גופו אשר הוא נגד רצון ה`. והריני מנתק את הקשר בדחילו ורחימו רק כדי להקל על עצמינו את הכנת התשתית לקשר עם רעיותינו לעתיד בע"ה".
ב. להפנות את כל המרץ והכוחות לעמול ולשקוע בתורה אשר היא איילת אהבים ויעלת חן ובכוחה להרחיק כל געגוע ייצרי.
ג. לפתח שאיפה להקמת בית נאמן בישראל מתוך לימוד כל דרכי הכבוד והיחס הנכון לאשה לפי צרכיה הנפשיים.
ד. לחפש אשה עם עדינות נפש מיוחדת, אשר בעל הנטיה לזכר אשר הוא עדין מטבעו, יחוש גברי ביחס אליה, ויפתח יחס נכון שכלי ורגשי כלפיה.
ה. ואז יקים בית נאמן בישראל מתוך הענקה לאישה את כל אשר היא זקוקה לו, ויראה שבא על סיפוקו מרעייתו ואפילו יגלה ש"קלקלתו היא תקנתו" שאינו רדוף אחר תאוות נשים אחרות כאותם המתמודדים עם תאוה זו, מתוך שהוא שמח בחלקו, ויהיה רגוע ושליו בעבודת ה` מתוך הקמת דור ישרים יבורך. ויזכור לאורך כל הדרך הבלתי קלה, שאצל המאמין בהי"ת - אם הצטווינו על כך, בודאי שניתן לעמוד בכך. ויגעת ומצאת תאמין. הארכתי בדבר לאור חשיבותו והמבוכה הרבה הקיימת בקרב רבים
ואסיים בברכה שתזכה להקים בית נאמן בישראל כשאיפתך הטהורה, ולהקים דור ישרים יבורך מתוך רוב נחת וכל מילי דמיטב
בידידות והערכה רבה זמיר כהן
להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il