זוגיות

זיווג משמיים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה, ראשית אבקש לברך אתכם על עבודת הקודש שאתם עושים בהפצת היהדות והאור בעמנו ובעולם כולו. למדתי ועודני למדה רבות על נפלאות השם יתברך ועל היהדות שלנו. תמיד היתה לי זיקה לדת אך מעולם לא ידעתי את נפלאותיה וכוחה ומשום מה בעבר זה היה נראה כדלת סגורה שרק מעטים יכולים להכנס דרכה והעולם הדתי והחרדי היה נראה מעט מרוחק ממני. אך אתם פתחתם דלת אחרת, דלת של אהבה לבריאה ולבורא עולם בצורה האמיתית והיפה ביותר שכל אחד מאיתנו( בעם היהודי) יכול להתחבר אליה בדרך ובעוצמה כזאת או אחרת. זה כבר לא העולם ´שלהם´ זה כבר העולם שלנו ורבות בזכותכם כי עשיתם ואתם עדין עושים זאת לא בדרך של הטפה ו´שטיפת מוח´ ( כמו שהייתי קוראת לזה פעם) אלא בצורה של הסתכלות בריאה ואמיתית על החיים. כפי שנאמר:´ אין הטיפה חוצבת בסלע מכוח עוצמתה אלא מכוח התמדתה´ ויהי רצון ותתמידו ותצליחו, אמן. רציתי רק לשאול אם זיווגו של אדם ידוע עוד לפני היוולדו האם זה נכון להתפלל לאהבה של מישהו ולחכות לבואו של אותו האחד שלו אני מקווה ורוצה? הרי מצד אחד ישנו הגורל וההשגחה הפרטית של הקדוש ברוך הוא על כל אחד מאיתנו ואם זה הזיווג שלי אז כך זה היה קורה ללא כל הקשיים והמהמורות שחוויתי עם הבחור בתחילת הקשר( עד לניתוקו המחולט ללא כל סיבה ברורה לפני כחודש) אך מצד שני יש את ההשתדלות והבקשה והשאיפה והתפילה.אך האם זה נכון לעשות? והאם במידה ואני מתפללת שזה יהיה הזיווג שלי( תוך איזכור שמו של פלוני) האם בכך איני עוצרת או מונעת מכל אחד מאיתנו את הזיווג האמיתי שמחכה לו במידה ואנחנו לא הזיווג המיועד? איפה עובר הקו הדק בין הרצון וההשתדלות לבין האמונה שבורא עולם יודע הכל ויעשה את הכל בדרך הטובה ביותר גם אם זה נכון לעכשיו כואב ועצוב? אודה לכם אם תוכלו לענות לשאלתי ואאחל לכם המשך הצלחה ועשיה פוריה. בברכה, אירית

תשובה

שלום וברכה

תודה על דברייך המחממים את הלב, אשר נותנים לנו את הכוח להמשיך ולהראות את אור היהדות האמיתית לכל המעוניין.

אין להתפלל יותר מידי על בחור מסוים, כאשר רואים שהקשר מתנתק יש לדעת שבורא עולם ברוב טובו ובאהבתו אילייך מנע ממך קשר שהיה מזיק לך מאוד, וה´ מונע ממך לעבור את הסבל הקשה של חיים עם גבר שאינו מתאים לך.

עלייך רק להתפלל שתמצאי את זיווגך האמיתי, ובכך תזכי בעז"ה לזיווגך האמיתי.

ההשתדלות היא רק השתדלות סבירה בניסיון למצוא אנשים מתאמים ולהתנהג כראוי בעת הפגישות וכו´, אולם ההתעקשות אינה מההשתדלות, ואיננה מועילה כלל.

עלי והצליחי וה´ ימציא את זיווגך ההגון במהרה.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה