זוגיות

מציאת הזיווג=

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני לא נענת להצעות מאחר ואני לא רוצה שיצא לי פתאום שיצאתי עם כמה ואף אחד לא הזיווג שלי כי זה לא מוצא חן בעיני כל העניין הזה אבל בגלל עצם המחשבה הזו מצד שני אני לא נענת לאף אחד וככה לא יוצא מזה שום דבר ואני כבר בחורה שהגעתי לגיל שאני צריכה להתחיל לצאת לשידוכים.איך אני יכולה לדעת כי אני יוצאת עם מישהו שזה יכול להיות הוא הזיווג שלי?וזה בסדר המחשבה הזו?ו איך אני יכולה לדעת שהבחור הוא באותם רמה דתית כמו שלי עוד לפני שאני נפגשת איתו?

תשובה

שלום וברכה

עלייך לבטוח בבורא עולם המזווג זיווגים, ונותן לכל אחד המשתדל כראוי את זיווגו המתאים.

ההשתדלות הראוייה תיעשה ע"י בירור מוקדם עם חביריו של הבחור המיועד ומכריו איך הוא מתנהג איתם, ולפי זה לקבוע אם יש מקום להיפגש עימו.

אסור לפחד מה"לא" מאחר ודברים אלו מוכרחים הם בדרכו של עולם, שעד שמוצאים את הזיוג האמיתי מוצאים כמה אחרים שאינם מזיווגך.

וכמבואר מהגאון הקדוש רבי פינחס מקוריץ זצ"ל שאמר כי בשעה שמכריזים על הזיווג לפני שנולדה הנשמה, לפעמים באים לשם כמה נשמות, ורצונם להזדווג עמו, אך הקב"ה בסופו של דבר מכריז על הזיווג הנכון כפי מה שהוא יודע שטוב להם. אולם מאחר והנשמות נדבקו אליו בהתחלה, אזי בחייו כשמגיע לגיל נישואין צריך קודם להיפטר מכל הנשמות הלא נכונות שנדבקו אליו לפני ההכרזה, ואמר, שלכן הרבה פעמים אדם אינו מוצא מיד את הזיווג שלו, וצריך להיפגש עם כמה וכמה עד שמגיע לזיווג הנכון, וזאת מאחר וכל הנשמות שבאו אליו בהתחלה חייבים להיפגש אתו, ובכך שהוא פוטר אותם ממנו, הוא נפטר מהם ומתקרב יותר להזיווג שלו.

על כן צאי לדרכך והעמיקי את בטחונך \בבורא עולם שינחה אותך בדרך האמת, וכן התחזקי בביטחון עצמי בהכרת מעלתך, ולא לחשוש מסירוב של אף אחד.

בהצלחה - בשורות טובות - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה