חברה והשקפה

חיי נצח:::

  • ב' שבט התשע"ו
אא

שאלה

הקב"ה ברא את העולם בשלמותו וכדי שיהיה מושלם לגמרי אף יצר את האדם האנושי . אנו בעולם הזה כדי לעשות את רצון ה' ולעסוק בתורתו כדי להרבות לנו מצוות ומעשים טובים לחיי עולם הבא השאלה שלי היא למה אנו צריכים את השכר כתוצאה מן המעשים הטובים והמצוות ?

תשובה

שלום וברכה,
  
המושג שנקרא בקבלה בשם "לחם בושה" - הוא מושג שמתאר את השגת השכר של העולם הבא במאמץ ולא בחסד. והרעיון שמאחוריו הוא שהנשמה זקוקה לבנות את עצמה, ולהשיג את גבורתה על ידי הנסיונות והמצוות, שמתוכן היא זוכה לקירבת האלוקים - דווקא על ידי הבנייה העצמית שלה. הרעיון  העמוק שבדברים הוא להידמות לאלוקים, ובכדי להידמות לאלוקים על הנשמה לבחור בכוחות עצמה להתקרב לאלוקים. כדי להבין נקודה זו בצורה ברורה, ראה בבקשה את התשובה הבאה:
https://www.hidabroot.org/he/question/132674
ולאחר מכן את המאמר "למה ה' ברא סבל בעולם":
https://www.hidabroot.org/he/article/88622
 

אושרה של הנשמה אינו יכול להיות מושג על ידי שקר ודמיון, כי האושר האמיתי הוא הקירבה לה', וכדי להשיג מטרה זו צריך האדם להידמות לה' באמת, ולא בשקר ודמיון. נושא זה הוסבר בהרחבה בתשובה זו:
https://www.hidabroot.org/he/article/109596

מטרת הסבל והקשיים היא כדי לתת לנשמה את היכולת להחליט בעצמה אם להתקרב לה' מתוך אהבה, ועל ידי כך היא זוכה לקירבתו באמת. אך זו סוגיה קשה, ואי אפשר למסור עליה תשובה קצרה. בקישורים שבסוף התשובה ישנה התייחסות רבה לשאלתך, וההסבר מדוע הנסיון נצרך כדי להשיג את מטרת הבריאה.
  
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה