חברה והשקפה

בשביל מה נברא העולם?

  • ו' שבט התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב ! אני מסתכלת סבבי ואני רואה עולם יפה ובנוי בחוכמה וברור לי שיש כוח עליון שיצר את כל זה אבל השאלה שלי היא למה נברא העולם ? מהי התכלית של העולם? ואם התכלית של העולם היא הגאולה בשביל עם ישראל אז ז"א שאת כל החיים שלי אני מקדישה בשביל הגאולה כל פעם שאני מתאפקת ולא עונה יש לי מזה מצווה אבל מה בגאולה אחרי תחיית המתים ואחרי שבית המקדש יבנה וכן גם אחרי הסעודה של הלוויתן מה נעשה בטח ישעמם לנו אני יודעת שאני נשמעת כמו אחת שרק עכשיו חזרה בתשובה ויש לה כ"כ הרבה שאלות אבל למרבה הפלא אני נולדתי כדתיה לכול דבר .בקיצור אם אפשר יש לי עוד שאלה נכון כתוב שה' היה בונה עולמות ומחריבן אז השאלה שלי אם זה סוג של מחזוריות ואחרי הששת אלפים שנה (נראה לי..) ה יבנה עוד עולם וגם בו יהיה לה' עם בחירה והוא גם יעשה בשבילם ניסים ונפלאות וכמונו גם הם אחרי הששת אלפים שנה יחרבו בייחד עם העולם בעצם השאלה שלי מסתכמת בכך ש"האם זה סוג של מחזוריות כל הקטע הזה שהעולם יחרב?" תודה רבה השאלות האלה מטרידות אותי הרבה אשמח לתשובה במהרה

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
המטרה של  הבריאה היא להטיב לנבראים, ומכיוון שהבורא יתברך הוא אינסופי - אז גם ההטבה שלו היא אינסופית. ואנו כיצורים מוגבלים נמשיך להנות מהטבה זו לנצח נצחים. ונהנה מחוכמתו של הבורא, כי התורה ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים.
 
תחושת השיעמום שאנו מרגישים כיום - היא תחושה שהבורא טבע בתוכנו. הביטי בבעלי החיים ותמצאי שהם אינם משתעממים, כלב מסוגל לאכול אותה ארוחה מידי בוקר במשך כל ימי חייו, והתלהבותו לא תתמעט כלל. כי הבורא יתברך מחליט במה כל בריה תתענג, והאם יהיה לה משעמם או לא. ועובדה שמי שעוסק בתורה - לא משתעמם בה. והשיעמום ותחושת הריקנות הם בד"כ נחלתם של מי שהפכו את ארציותם וחיי החומר שלהם לעיקר ותכלית בחיים, ואין החומר יכול לרצות את הנשמה, בדומה לבת מלך שמתחתנת עם איכר - ואין האיכר יכול לרצות את בת המלך עם תרנגולות ועזים.
 
לאחר הגאולה, נהיה בדרגה רוחנית אחרת, ונהפוך לבריות חדשות שלא משתעממות מדברי תורה, ונחפוץ בקרבת ה' ונהיה מאושרים בקרבתנו. כי זוהי תכלית הנשמות. גם תחושת הזמן שלנו תהיה שונה, שהרי כל העולם ישתנה. האמינו שמי שברא את האדם - יודע מה טוב לאדם ומה יעשה את האדם מאושר!
 לשם כך הבורא נתן לנו הוראות יצרן. עלינו רק לעשות כציוויו - ונהיה מאושרים.
 
אני ממליץ לך להתחיל לצפות בקביעות בהרצאותיו של הרב זמיר כהן שליט"א, ושל הרב יגאל כהן שליט"א שמדבר רבות בנושא מידת הביטחון והאמונה והנסיונות. מומלץ ביותר.
 
"בורא עולמות ומחריבן" אין הכוונה שהקב"ה יחריב את עולמנו ויבנה עולם חדש, אלא זהו משל על החכמה שביצירת עולמנו:
ואפשר שהכוונה גם לכל שאר הכוכבים בגלקסיות - שאין בהם בני אדם, כי אינם מתאימים לקיום חיים, ורק עולמנו מתאים לקיומנו.
  
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה