תורה ומדע

איך להאמין?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, אני ילדה בת 18 אני דתייה אבל רוצה עוד להתחזק. יש לי תחושה שאני בעצם דתייה רק בגלל הסביבה שלי ושקשה לי בעצם להאמין בנוכחותו של הקב´ה. יש לי גם חבר וזה מקשה עליי. אני לא יודעת מאיפה להתחיל ואיך להיות בטוחה שהקב´ה אכן קיים.

תשובה

שלום לך,

האמונה צריכה להיות מורכבת משניים, 1 - מן הצד השכלי (כפי שכתוב בתורה: "וידעת את ה´ א-לוהיך"), 2 - ומן הצד הפנימי ("והשבות אל לבבך"). אני מציע לך לבקר בפינת ההרצאות באתר, בה תוכלי למצוא הרצאות רבות על אמונה וביטחון בקיומו של א-לוהים.

בינתיים אענה לשאלתך על קצה המזלג. פרופסור וייס, רופא וחוקר, אמר פעם: "המדע מתעסק רק במה שקיים. מאיפה כל זה נבע בתחילת הדרך? בכך המדע לא מתעסק. עכשיו כמדען אני מחפש סדר בעולם, אם זה באימונלוגיה או בביולוגיה של התא, אני מוכרח להניח כל מיני דברים שאינם ניתנים להוכחה, כדי להגיע להסבר כוללני. כדוגמא אנחנו מדברים על מיליונים מיליונים שבטים של תאים לימפוצטיים שכל אחד מייצר את הנוגדן שלו. כדי להסביר לא רק את בריאת העולם, אלא גם את העובדה שהאטום הזה, המולקולה הזאת, קיימת, ובמקום להתפוצץ היא קיימת באופן מסודר אני מוכרח להניח את קיומו של האדריכל הגדול".

אנו יודעים שקיים א-לוהים, היות והיקום מעיד על קיומו. כך לימד גם רבי עקיבא לפני קרוב לאלפיים שנה: העולם מעיד על יוצרו כשם שבגד מעיד על מי שתפר אותו. ביקום קיימת חוקיות רבה, חוקי טבע, מחזור המים, האטום, קיום מולקולות, קשרים כימיים, וכמובן החיים - מהתא החי הקטן ביותר ועד למח האדם. הכל מתקיים בקשר עדין מאוד כחלק מתוכנית נשגבת, שרק מחכה כי תדעי אותה בכל שכלך וליבך.

כמו כן אולי כדאי שתשקלי להגיע לסימינר של ערכים (סוף שבוע עם מיטב המרצים), בו תוכלי לחוות את היהדות ממקור ראשון, ולקבל תשובות לכל שאלותיך. עוד מומלץ לצפות בהרצאות בערוץ ואתר הידברות לחיזוק אמונתך. בברכה,
דניאל בלס.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה