זוגיות

האם אני צריכה לעשות תיקון כרת, ואיך

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום. יש לי שאלה שמציקה לי המון זמן, הייתי בחורה חרדית ונפלתי למשבר, לימים בנסיעות לעבודתי היה מתחיל איתי בחור חילוני עד שניהינו חברים והתחלתי לרדת רוחנית, ............., ולבסוף אני נפרדתי ממנו. לימים הכרתי בשידוך בחור חרדי והתחתנו, הוא חיזק אותי מאוד ועודד אותי, ויש לנו ילד ב´ה ,ואני חזרתי להיות חרדית ב´ה. בכיתי המון ימים ולילות והתחרטתי על חטאי ועל איך שהתדרדרתי ברוחניות שלי . האם יש לי תיקון ? והאם עצם זה שהתחרטתי ובכיתי ועשיתי תשובה וכבר עברתי כיפור, ואני שומרת טהרה כהלכתה ומתחזקת בצניעות, ושולחת את בעלי ללמוד תורה, האם בזה תיקנתי את עצמי? והאם אחרי 120 יראו לי את חטאי ויתחשבנו איתי? אשמח לקבל תשובה בהקדם בברכה ויישר כוח ליאת.

תשובה

שלום וברכה

א. עלית על דרך התשובה, אשרייך. החתם סופר זצ"ל היה אומר כי לפי מה שמבואר בתלמוד כי השב מאהבה זוכה שהעוונות נהפכים להיות זכויות, הרי שהתוצאה הינה "שכל כזית של מאכל אסור נהפך למציאות אחרת כאילו אכל קרבן פסח בירושלים".

כשתזכי להגביר את אהבתך לבורא עולם, ותעשי את מה שאת עושה כיום מתוך אהבה עמוקה להקב"ה, תביאי לכך שהעבר הלא טוב גם הוא יזהיר בזוהר מדהים של מצוות, ולאחרי 120 שנים יראו לך רק אור ושמחה. דביקות והתקרבות לבורא עולם. בכדי להגביר את האהבה לבורא עולם תעשי קביעות לאמירת תהילים בכוונה. זה העיקר הנדרש בכדי לכפר על העבר. 

ב. עם זאת, לפי הקבלה רצוי לעשות תיקון כרת חד פעמית, התיקון הוא להיות ער לילה שלם באמירת דברי תורה ופרקי תהילים, רצוי שתעשי זאת פעם אחת במהלך החיים, בליל שבועות, בו רבים ערים כל הלילה. וסר עוונך וחטאתך תכופר.

בהצלחה - מנשה ישראל     


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה