הלכות ומנהגים

ייחוד, גזל

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, כמה שאלות בבקשה: 1)האם מותר לי לישון עם אחי בלילה בבית נעול?? 2)האם מותר לי(אני בת 20) להיות בבית נעול עם שתי בנות ובן(הם אחים)מתחת לגיל מצוות? האם בכלל מותר להתייחד עם ילד מתחת לגיל מצוות?? 3) כשאני עושה ביביסיטר האם מותר לי לעשות דברים אחרים בזמן שאני שומרת על הילדים או שזה גזל??? תודה רבה ותזכו למצוות

תשובה

שלום וברכה

א. כן. אבל לא בדרך קבע.

ב. מותר לגבר להתייחד עם אשה כשיש שם ילד או ילדה מעל גיל ‎5 (עד גיל ‎9), כי הילד לא שומר סוד ומתביישים ממנו (ובלילה, בשעה שרגילים לישון צריך שני שומרים. ובמקרה זה ניתן להקל גם כששניהם ישנים, כי ייתכן שאחד יתעורר פתאום).

 ייחוד של איש ואשה (מעל גיל שתים עשרה) - אסור מן התורה. ייחוד של איש וילדה (עד גיל שתים עשרה) - אסור מדרבנן. ייחוד של איש אחד ושתי נשים - אסור מדרבנן. ייחוד של איש אחד ושלוש נשים - לשו"ע [ספרדים] אסור; לרמ"א [אשכנזים] - כנראה שמותר. ייחוד של שני אנשים ואישה אחת - לרמב"ם ולשו"ע [ספרדים] אסור; לרמ"א [אשכנזים] - מותר. בלילה גם הרמ"א מצריך שלושה אנשים.

ג. אם זה לא מפריע לעבודתך הסדירה, בשמירת הילדים, מותר. אם זה לוקח מהריכוז ויכול לקרות משהו לילדים כתוצאה מההתעסקות בדברים אחרים, אסור.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה