שאל את הרב - כללי

למה לשמור נידה ?

  • כ"ב שבט התשע"ו
אא

שאלה

שלום, יש לי בעיה בהבנה של שמירת הנידה אם זה בריא לאישה לשמור נידה למה הרפואה לא ממליצה ומשרד הבריאות לא מורה על כך? למה גויות לא עושות את זה מה להן מגיע לחלות במחלות מקיום יחסים בזמן נידה? הן לא צריכות להיות טהורות לבעליהן? קצת קשה לי להבין את ההבדל שהיהדות עושה משאר העמים למה מה השם יתברך אוהב את העם היהודי יותר מאשר את הגויים ? מה הם לא פרי יצירתו גם? אני לא מבינה גם שמעתי שטות גמורה מאיזה מדריכת כלות שטענה שהזריקו לעכברים דם נידה והם מתו תגיד לי האישה הזאת לא יודעת שגם אם היא תזריק לעצמה דם שהוא לא מהסוג שלה היא תקבל הרעלת דם ותמות? למה היא עושה צחוק מעצמה ואחכ אטיאיסטים צוחקים על הדת שלנו בגלל שטויות שאנשים מדברים

תשובה

לכבוד השואלת, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

 אם זה בריא לאישה לשמור נידה למה הרפואה לא ממליצה ומשרד הבריאות לא מורה על כך?

- ראי כאן שאין הוכחה ישירה לתועלת שמירת מצות הנידה לבריאות גופני, רק שמערכת החיסון שבגוף פועל הכי חזק למנוע חדירת מחלות, בהתאם לאותם זמנים המותאמים על פי תורת מצוה זו:

https://www.hidabroot.org/he/article/3599

בנוסף לכך מבואר שם ששמירת מצות הנידה היא בריאה בשביל הנפש, מפאת האיזון הכרוך בה. אבל עובדה זו אינה גורמת למשרד הבריאות להורות על כך, וכידוע.

 

למה גויות לא עושות את זה מה להן מגיע לחלות במחלות מקיום יחסים בזמן נידה? הן לא צריכות להיות טהורות לבעליהן?

- אין חיוב על אישה גויה לשמור את סדר הזמנים האלו, אם כי ברור הדבר שאם היתה בוחרת לעשות כן, שהיתה ג"כ מרויחה את אותן התועליות של מערכת החיסון אשר קיימות אצל כל אשה, וכן היתה גם מרויחה בתחום הנפשי בבניית היחסים שלה. 

 

קצת קשה לי להבין את ההבדל שהיהדות עושה משאר העמים למה מה השם יתברך אוהב את העם היהודי יותר מאשר את הגויים ?

 

- סיבת החיוב ליהודיה לקיים את המצוה דוקא באופן ובצורה כזאת, היא מפאת מציאות נשמתה האלוקית, אשר יהודיה מקבלת מלידה משא"כ גויה; ולכן האיזון הנז"ל הוא הכרחי בשבילה, דהיינו, בשביל נשמה שכזו.

 

שמעתי שטות גמורה מאיזה מדריכת כלות שטענה שהזריקו לעכברים דם נידה והם מתו תגיד לי האישה הזאת לא יודעת שגם אם היא תזריק לעצמה דם שהוא לא מהסוג שלה היא תקבל הרעלת דם ותמות?

 

- לא שמענו משום מקור דבר כזה של הזרקת דם לעכברים, וכמובן, ככל שאין לדברים מקור מוסמך אין לסמוך על דיבורים אשר יתכן שהם אינם מדוייקים כלל או אפילו לגמרי מוטעים.

 

בברכה,

 

צוות הידברות

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה