שבת

שאלה לתשובה על שעון שבת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום! לפי מה שהבנתי מתשובתך זה שאסור לראות טלויזיה שהודלקה בשעון שבת משום מראית עין ובגלל שזה לאנשים שעובדים בשבת (תקן אותי אם אני טועה) למה מזגן זה לא משום מראית עין ואפשרי שהוא יהיה על שעון שבת? אנשים יכולים להגיד שהם יראו טלויזיה בשבת כי זה רק בגלל מראית עין.. ואם זה על תשלום לאנשים שעובדים בשבת אז גם מזגן- משלמים לעובדי חברת חשמל.. אני מאוד מקווה שהבנת את שאלתי, אני לא באה להתחכם אני בחורה ששומרת שבת כהלכתה עם מנוחה, 3 סעודות דברי תורה וכו`, אני רוצה שתהיה לי תשובה מספקת לכל ענייני שעון שבת ומוצרי חשמל

תשובה

שלום לך

שוב לא לכך הייתה כוונתי, כתבתי שהאיסור הוא מחמת שני טעמים, א, כי אסור ליהנות מדבר שנעשה בשבת באיסור, וצוות העריכה מחלל שבת כדי שהצופים יוכלו לצפות, ועל כן אסור ליהנות מכך, כמבואר בשוחן ערוך שכל מעשה שנעשה באיסור בשבת, אסור לאחרים להשתמש וליהנות מהמעשה האסור, ועל כן אסור לצפות בטלוויזיה הישראלית בשבת.

ב. ישנם דברים שהופכים את השבת ליום חול, ואסור לעשותם בשבת למרות שאין בהם מלאכה, ולכן אף בטלוויזיה גויית אסור לצפות בשבת מאחר והדבר הופך את השבת ליום חול, וזה נקרא עובדין דחול. מותר לשלם ליהודי שאינו שומר שבת. והשימוש בשעון שבת להפעלת מוצרי חשמל, אין בה כל איסור. אשמח לבאר לך עוד את העניין ככל הצורך.

בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה