שאל את הרב - כללי

רווק הדר בכרך

  • ח' אדר א' התשע"ו
אא

שאלה

שלום וברכה,האם "רווק הדר בכרך ואינו חוטא ה' משתבח בו בכל יום" =תקף גם לגביי בחורה רווקה הדרה בכרך ואינה חוטאת?הבנתי שאצל בחור התנאי הוא לא רק לא להיות עם אישה אלא גם לא להוציא זרע לבטלה,ושיצליח לעמוד בנסיון במקום שיש בו פיתויים מסוג זה.מה התנאי שהקב"ה ישתבח על אותה הדרך ברווקה הדרה בכרך? הרי היא אינה מוציאה זרע לבטלה,אז רק היותה שומרת על עצמה פיזית ולא הולכת עם אף גבר זה נחשב לה שלא חוטאת? אם היא שמורה אך לא שומרת על נגיעה?האם זה מדבר רק על רווק/רווקה שמורים שמעולם לא חטאו בכך לפני כן?או שתשובה והתחלה מחדש נחשבת? האם עיר קטנה נחשבת היום גם כן לכרך? תודה רבה!

תשובה

לכבוד השואלת, 

סליחה על האיחור בתשובה.

מהגמרא בפסחים קיג-א,ב משמע שהכונה למי שנמצא במקום נסיון תמידי בכל יום לחטוא בזנות. 

ולכן, לכאורה גם אשה הנמצאת במצב כזה גם יש לה גם את המעלה בכל יום שעושה כן, ואפילו אם היא בעלת תשובה מכל מקום בכל יום כעת כשעומדת בנסיון יש לה שכר. ואם בעיר קטנה מזדמן לה הנסיון בכל יום, אז הוה  בזה דומה לכרך. אבל אם היא עוברת על נגיעה, שהיא לא תעשה מדאורייתא, לא נראה שהיא נכללת באותם שהקב"ה משתבח בהם, שאינה דומה כלל לדוגמא שהביאו שם בגמרא מרב חנינא ורב אושעיא שאפילו לא הרימו את עיניהם.

אבל כל הגמרא הזו אינו שייכת לנו למעשה, דכבר הורה לנו רב (שאנו פוסקים כמותו באיסורי), בסנהדרין (קז.): "אמר רב יהודה אמר רב: לעולם אל יביא אדם עצמו לידי נסיון; שהרי דוד מלך ישראל הביא עצמו לידי נסיון ונכשל." הרי שאסור לאדם לעשות כן למעשה ולהניח את עצמו לגור מול נסיון יום יומי שמזמן לפני עיניו. 

בברכה, 

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה