שבת

האם כהן שלא שומר שבת יכול

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ערב טוב שכן שלי הוא כהן שומר כשרות והכול היה צדיק בגיל צעיר הולך לכולל ולהכול, כשהגיע לצבא היתקלקל בגלל הסיגריות ולכן מאותו יום הוא לא יכול לישמור שבת בגלל שהוא לא עומד בפיתוי של להפסיק את הסיגריות למשך השבת.. אין לו בעיה לישמור שבת הבעיה היא רק הסיגריות יש לציין שהשכן הוא חבר טוב של המשפחה שלי אנחנו בקשרים טובים.. הוא ואחי מקפידים פעם בשבוע ללכת לשיעור תורה וללמוד ולדעת..הוא עושה מצוות אחרות הוא עם חב`רה של דתיים ויש מיקרים שהוא צודק בעניין של חילוק מאמר ממה שהוא זוכר שהוא למד.. בראש השנה שעבר הצלחנו להעיר אותו ביום השני בבוקר לתפילה הוא קצת איחר בא במוסף ועלה לברך את הקהל ברכת כהנים האם הברכה נחשבת? אחרי x חודשיים אחי אמר לי שזה היה טעות שהוא עלה בגלל שהוא לא שומר שבת האם יש איזה פיתרון שאפשר להפסיק לו את הסיגריות בשבת?? ניסנו הכול ואפילו לו אין בעיה כי הוא רוצה אבל הוא לא יכול?? ולגבי שמירת העיניים גם אשמח לקבל תשובה

תשובה

שלום וברכה

כמו שמאות אלפי יהודים בעולם מתנזרים אחת לשבוע מעישון סיגיריות, ומתגברים בהצלחה, ולא קורה להם כלום, והם אפי` שמחים ורגועים במהלך השבת, גם השכן שלכם יכול להציח בגדול, הוא צריך להפנים וללמוד את ערכי השבת, ואת עונש התורה על מחלליה, ושכל המחלל שבת במודע נעשה כמומר לכל התורה כולה, בשונה מחטאים אחרים. מאחר ושמירת שבת הוא הצהרת האימון שדוקא בזה ביקש אבינו שבשמים שנצהיר לפניו על בריאת העולם על ידו.

ישנן פתרונות של לקיחת כדורי ניקוטין - החלק הממכר מהסיגריה, או אופנים אחרים שתוכל לברר אצל רופאים. אבל יותר טוב שיפסיק לעשן מרצונו על אף הקושי, וכך ירגיש שהוא לא עבד עבדים לסיגריה. ושתאוה לא מפלת אותו ואת כל מה שהוא למד לתוך שאול תחתיה.

מי שאינו יכול למנוע מעצמו סיגריות ליום אחד בשבוע, מגלה בעצם את חולשתו העצומה, ואיזה גבור הכובש את יצרו.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה