הלכות ומנהגים

שאלה לגבי הזהות שלי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני יהודיה,ישראלית,חילונית בערך ככה אני רואה את עצמי.כך גם חברי כמוני פחות או יותר.עליתי ארצה מברית המועצות לשעבר,גם בברית המועצות חיינו כיהודים עד כמה שאפשר היה(חגים היינו חוגגים).אמא שלי לא יהודיה ואבא שלי יהודי... אותי אוטומטית זה הופך ללא יהודיה ולא משנה כלום,זה קצת מוזר לי.. כרגע אני לא יכלה לעבור שינוי בחיים שלי=גיור כי אני לא מסוגלת פשוט.אמא שלי אומרת לי שעם היינו חיים בגרמניה הנאצית היו הורגים אותנו כמו את שאר היהודים ולא משנה כלכך שאמא שלי לא נחשבת הלכתית יהודיה(סבא שלה היה יהודי).. למרות זאת יש לי קצת תחושה שהסתבכתי.. השאלה שלי היא איך אפשר להרגיש בנוח עם מה שאתה למרות שאתה לא ממש מקובל על כל השכבות של החברה היהודית ישראלית?

תשובה

שלום וברכה

מה הבעיה שלך להרגיש בנוח כפי שאת, אשה לא יהודיה השומרת על שבע מצוות בני נח מגשימה את יעודה בחיים גם ללא התגיירות, אין לך שום מצוה להתגייר, ואת בהחלט מקובלת `כפי מה שאת`, גם על ההלכה היהודית.

אם תשמרי שבע מצוות הכתובות בתורה לכלל העולם, תזכי לחלק בעולם הבא, למקום שחסידי אומות העולם מגיעים לשם. ולא תעברי בכלל את התהליכים שיצטרכו לעבור בני העם היהודי על שלא שמרו שבת וכשרות וכו`.

היי שלימה עם עצמך, אל תנשאי ליהודי, וכן תקפידי שלא לשמור את השבת שניתנה במתנה רק לבני העם היהודי. וטוב לך בזה ובבא. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה