אמונה

תסביר לי למה לאנשים חילוניים אין את הדברים האלה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בת 20 הייתי דתייה לפני שנתיים הייתי ממש ממש דתייה ועכשיו לא ממש. ויש לי תמיד פחדים מהמוות וכל מיני שטיות כמו מישהו מסתכל עלי בלי להפסיק ואני כמעט לא נרדמת בלילות ואני לא מדברת עם אף אחד על זה אני לא מסוגלת לדבר על זה. וגם קראתי איזה ספר של הקבלה והיה רשום לי שאני ימות בגיל 41 ויהי לי תאומים בכורים והם ימותו לי ואני בדיכאון מזה. ובטח תגידו לי תחזרי בתשובה. אז תסביר לי למה לאנשים חילוניים אין את הדברים האלה? וגם יש לי עוד פחד אני יוצאת עם מישהו קטן מימני בשנתיים ואני ממש מרגישה שאיתו אני רוצה להיתחתן וגם הוא מרגיש ככה עכשיו הוא צריך להתגייס ואני פוחדת שלא ניהיה ביחד ואם ניפרד אז אני לא ימצא מישהו אחר ואני לא יתחתן יש לי פחדים מזה אני כלכך רוצה להיתחתן ולהביא ילדים בבקשה תעזרו לי.

תשובה

שלום לך

אם החילוני הוא שוגג, הרי את מזידה אולי מחמת קושי או כל סיבה אחרת, אבל בכל זאת את מכירה את בוראך, ולפי דברייך את ממש לא שמה עליו, ועושה כרצונך, ובוראך אשר לא מסכים לכך שתעזבי אותו מאותת לך בדרכים שונות ומנסה להחזירך איליו.

ועל כן יתכן בהחלט שמאחר ואינך מקפידה על נטילת ידיים כשצריך את חשה מפוחדת כל הזמן וכמבואר בהלכה. הפחד מהמוות למי שאינו שומר מצוות הוא אכן מוצדק ויש ממה לפחד, כאשר יודעים שלאחר המוות עומדים בבית דין של מעלה, ומה תעני לבוראך על עזבך אותו. תשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה, ואם תחזרי בתשובה שלימה בוודאי לא יקרו לך כל הדברים אשר ראית בספרים המשונים האלו. ומחובתי לציין שללא קשר לתשובתך, אין לסמוך על דברי ההבל של ספרים אלו שאין בהם כל שמץ של אמת. אם תנהגי כראוי ביחסים בינך לבינו, ולא תעברי את מצות ה` בענייני צניעות, בטוחני שהקשר ביניכם יהיה חזק ואמיץ ותוכלי להינשא זה לזה, ולא יתנתק הקשר ביניכם.

בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה