תורה ומדע

האם קיים ביהדות המושג אבולוציה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

האם קיים ביהדות המושג אבולוציה? ויאך התורה מסבירה את הדמיון שלנו לקופים?? הרי כל דבר שקיים בעולם הוא מאת ה" ויש לו הסבר.. מה הסבר לכך.. כי הרי אי אפשר להתכחש לעובדה שיש דמיון? ואיך התורה משבירה את הכחדת הדינוזארים? האם כל האנושיות תיכחד אי פעם?? ממש ממש תודה...

תשובה

שלום וברכה

את המנהיגים בדור הפלגה, מספר התלמוד, שהפך הקב"ה אותם מבני אדם לקופים. כך, שאכן יש אמת בדבריו של דרווין שיש דמיון בין הקוף לאדם, אך לא כפי שהוא סבור מתוך דמיונו, שאם הקוף והאדם דומים – אזי הקוף הוא הקדום מבין שניהם והאדם התפתח ממנו, אלא להיפך. עם כי היו גם קופים בזמן הבריאה, אולם קופי-אדם, שורשם באותם בני-אדם שהפכו להיות קופים, דבר שהתרחש לפני כ- 4000 שנה, כך מספרים חז"ל במסכת סנהדרין (קט א). וזה לשונם: "דור הפלגה אין להם חלק לעולם הבא, ...אמר רבי ירמיה בר אלעזר: נחלקו לשלש כיתות, אחת אומרת: נעלה ונשב שם, ואחת אומרת: נעלה ונעבוד עבודה זרה, ואחת אומרת: נעלה ונעשה מלחמה, זו שאומרת נעלה ונשב שם - הפיצם ה`, וזו שאומרת נעלה ונעשה מלחמה - נעשו קופים ורוחות ושידים ולילין, וזו שאומרת נעלה ונעבוד עבודה זרה, כי שם בלל ה` שפת כל הארץ.

תניא, רבי נתן אומר: כולם לשם עבודה זרה נתכוונו. ובמדרש אגדה (בראשית פרק יא אות ח) מוסיף כך: "בעת שהפיצם מה שנפלו במים נעשו רוח המים, ומה שנפלו ביער נעשו קופים, ומה שנפלו במדבר נעשו שדים". וזה אחד הטעמים למה שנפסק בהלכה כדברי התלמוד במסכת ברכות שהראוה קוף מברך `ברוך אתה ה` אלוקינו מלך העולם - משנה הבריות`.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה