חברה והשקפה

שאלות בתנ"ך

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס´ד שלום אליכם, כבוד הרבנים. הנני דתי בעל תשובה כבר כמה שנים, לומד בישיבת חב´ד, חובש כיפה שחורה וכובע, משתדל לקיים את כל המצוות בהידור וכו" וכו". יש לי מספר שאלות אליכם. אחרי שאפרסם אותם כאן, אתם ודאי תחשבו שאני איזה חילוני מאתר של ירון ידען, - לא, אני יהודי שומר תו´מ באמת באמת, והיום לראשונה נכנסתי לאתר של ירון ידען - האתר ´דעת אמת´ ועיינתי בכמה דברים. בהתחלה נכנסתי לאתר עם ראש מורם, הרי אני יהודי דתי, לומד בישיבה והם סתם כופרים, ואת ה´שאלות´ שלהם אני אפצח כמו שמפצחים אגוזים. אבל עכשיו זה כבר 3 שעות שאני יושב פה מול מחשב ועובר שנית את השואה הנוראית - הפעם בנשמה. דבר ראשון, אני רוצה לבקש מכם שתפתחו באתר ´הדברות´ מדור\פורום\סתם עמוד (לפחות) שנקרא ´התשובה לדעת אמת´ או משהו כזה, שבו אתם תתנו תשובות לכל השאלות אשר פורסמו באתר הארור שלהם. דבר שני, אני רוצה כבר עכשיו לשאול כאן שאלה אחת שלא נותנת לי מנוח. הרי קיבלנו מחז´ל שמי שיגיד שלא כל התורה ממשה ואפילו פסוק אחד ואפילו תיבה אחת - אין לו חלק לעולם הבא ח´ו. ואילו אבן-עזרא בפירוש על פסוקים המדברים על מות משה רבינו ע´ה אומר שיהשוע כתבם. ובאמת הרבה יותר הגיוני להגיד כך, הרי משה עצמו לא יכל לכתוב בתורה את כל המאורעות שהתרחשו אחרי מותו, וכל שכן בנוגע ליאיר ששפט בישראל כ250 שנה לאחר כניסת עם ישראל לארץ, באותו פסוק המדבר על יאיר כתוב ´עד היום הזה´. שופטים: ויקם אחרי יאיר הגלעדי וישפוט את ישראל עשרים ושתים שנה ויקראו חוות יאיר עד היום הזה´. ויש לי עוד הרבה שאלות. אשמח מאוד אם אחד מאנשי הארגון יסכים לענות לי על כל השאלות דרך התכתבות באימייל. אני תמיד אאמין בה" אחד ותמיד אניח תפילין, אשמור שבתות ואלמד תורה, אבל מהיום זה יהיה מתוך דיכאון ולא מתוך שמחה. בכבוד רב, שרוליק

תשובה

>המציאה הגדולה של הידען שיש איזשהוא אבן עזרא שאמר משהו וכו´ היא מראה רק עד כמה מדובר בדמוגג חסר תקנה הרי דברים אלו מבוארים בגמרא שנחלקו בכך אמוראים ורש"י הביא את זה על אתר וז"ל רש"י דברים פרק לד

(ה) וימת שם משה - אפשר משה מת וכתב וימת שם משה, אלא עד כאן כתב משה, מכאן ואילך כתב יהושע. ר´ מאיר אומר אפשר ספר התורה חסר כלום, והוא אומר (לעיל לא, כו) לקוח את ספר התורה הזה, אלא הקב"ה אומר ומשה כותב בדמע:

אין כל פליאה שבתורה כתוב דברים שעומדיפ להתרחש בעתיד הקורב או הרחוק, היהדות מצהירה שבורא עולם הצופה מראש ויודע את כל העתידות מתנבא לנביאיו ומספר להם עתידות ובתורה הקדושה מבואירם אכן דברים עתידיים.

ענין יאיר פירשו כל המפרשים שאין מדובר באותו יאיר וראה
מצודות דוד על שופטים פרק י פסוק ד
(ד) חות יאיר - על כי נאמר בתורה (במדבר לב מא) שיאיר בן מנשה קרא לעריו חות יאיר, ולפי שהיה שמו כשמו, וערי בניו היו מרובות, קראם גם כן חות יאיר.

חזק והתחזק והמשך לעבוד את ה´ בשמחה.>בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה