אמונה

בן אדם טוב

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, שמי שלומית שרה (19)ויש לי שאלה ממש מהותית. איך אני יכולה להיות בן אדם טוב? אני כל הזמן מרגישה רע עם עצמי ומרגישה בן אדם רע. אני מרגישה כל סוף יום כאילו בזבזתי זמן יקר שהקב´ה נתן לי ולא עשיתי מספיק מצוות ולא שימחתי אנשים ולא עזרתי...אני דתיה אבל זה לא אומר שאני טובה. אני רוצה להשתפר מאוד בן אדם לחברו אבל האופי שלי סגור ואני די ביישנית ולא יוצא לי לשמח אנשים ואני יודעת שזו מצווה גדולה מאוד. וכל העניין הזה מפחיד אותי מאוד.. כי אני יודעת שבסוף חיי אני אתן דין וחשבון על המעשים שלי בעולם הזה ואין לי הרבה מעשים טובים-(זה לא משחצנות או משהו אבל מה אני אגיד לקב´ה? שנתן לי חיים ואני מבזבזת אותם... אני מרגישה כפוית טובה) אני קוראת ספרי מוסר.. ומשתדלת לא לדבר לשון הרע.. אבל זה לא משנה כי אני הרבה פעמים לא נחמדה לאנשים ואני אפילו לא יודעת למה או מביישנות או שמשהו מבפנים עוצר אותי ובזמן אמת כשצריך את הנחמדות שלי אני לא מצליחה להתעלות על עצמי וזה ממש מתסכל.. ואני רוצה גם לזכות לעולם הבא..ואני פוחדת שאני לא זכאית.. אני באמת רוצה להיות קרובה לה" אני אוהבת אותו ואני רוצה שהוא יאהב אותי גם.. מה אני יכולה לעשות כדי להידבק בה"?

תשובה

שלום וברכה

בוודאי את שומרת שבת כהלכתה ובוודאי את מקיימת מצוות ומעשים טובים מברכת על האוכל ומתפללת ועוד אין ספור מצוות ומעשים טובים וכיוון שכך אין את יכולה לומר שאת לא מקיימת מצוות ואינך יכולה לומר שאת לא בסדר, ובורא עולם לא מרוצה ממך וכו´, בוודאי את מזומנת לחיי העולם הבא ואהבת ה´ אילייך גדולה עד מאוד.

כפי שאני מבין יש לך בעייה של ביישנות, שאת מרגישה שאינך יכולה להתבטא כרצונך, ובכך נמנע ממך היכולת לשמח אנישם ולומר להם מילה טובה בעת הצורך, ואת רוצה להתגבר על זה.

עבודה זו היא חשובה ומבורכת מאוד אולם אין במידה זו כדי להוריד מערכך ובעז"ה תזכי לעבוד על כך ולהתגבר על הבשיינות שלך.

כל מידה ניתנת לשינוי ועלייך להתחיל להתרגל לאט לאט לפתוח את פיך גם כאשר את מתביישת ולומר דבירם גם כשאת חוששת שתיכשלי בדברייך ולאט אלט תזכי להתגבר על מידה זו.

עלי והצליחי - בנימין שמואלי  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה