אמונה

הרב שרלו

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום אני גולשת באתרי השו´ת, ונתקלתי בכמה תשובות חדשניות של הרב יובל שרלו שליט´א באתר מורשת, בעניני צניעות וכו", למשל, הרב סבור כי חברה מעורבת וחינוך בבני עקיבא בנים ובנות ביחד הינו עניין המותר לכתחילה, האם אפשר להחשיב את דעתו כדעה הלכתית, אף שאני מבינה בוודאי שיש רבים החולקים עליו ??? . אודה על תשובה גם למייל..

תשובה

שלום וברכה

ראי נא מה שכתבתי בענינו:

כאן

וכאן אני מצטט דברים שכתב הרב שמואל אליהו בתשובתו בשו"ת מוריה:

"הזכרת גם את הרב שרלו. אני מקווה שהוא לא מבסס את דעתו על "משב-הרוח הפופוליסטי", אבל אני לא חושב שיש לו "כתפיים" להכריע בענייני ציבור כל כך עמוסים. העובדה שהוא מביע את דעתו מלמדת שהוא חושב שיש לו כתפיים מספיק רחבות לחלוק על גדולי הרבנים שמותניו יותר צרים מאצבעם הקטנה, וזה קצת יותר מ´חוצפה´. שמעתי אותו פעם מתבטא ב´קול-ישראל´ ואומר שעבר זמנם של הרבנים אליהו ושפירא שליט"א, וצריך הנהגה יותר אמיצה ותורנית וכו´ - ולא יכולתי להימלט מהמחשבה שהוא מתכוון לעצמו. מעשיו מוכיחים שהוא באמת כזה, וחבל.

"אם כבר הזכרנו אותו, אומר לך שלדעתי אין להתחשב כלל בדעותיו, כיוון שהוא נכשל ומכשיל את הציבור בכמה וכמה עניינים שהוא לא רואה אתאחריתם, גם בענייני צניעות וגם בענייני ארץ ישראל. כל מי שמכיר קצת את המקורות הפנימיים (ספרות הסוד הקבלית. ע"י) יודע, כי הכישלון בשני הנושאים הללו קשור בקשר הדוק".

בסיום תשובתו מעיר הרב אליהו, כי הוא אינו כותב את דבריו על-מנת לנגח את הרב שרלו, ונדרש לעניין רק כיוון שנשאל מה לעשות עם "פסק ההלכה" שלו. "לדעתי אין ללכת אחריו", כותב הרב אליהו, ואף ממליץ שלא להתעמק במקורותיו ההלכתיים "כיוון שהמעיין בפסקים שהוא מפרסם מדי פעם יראה שאין לו מקורות שעליהם הוא מתבסס בחידושיו המהפכניים - רק סברות כ"דורש מפי הגבורה". אנחנו פוסקים על-פי המסורת שקיבלנו מדורי דורות מאבותינו ומאבות אבותינו, שהם קיבלו תורה מריבונו של עולם ודבריהם הם דברי אלוקים חיים, ו"סברות" של פלוני או אלמוני לא עומדות כלל מולם".

בתשובה שנחתמה בפסוק: "והוא רחום יכפר עוון", מרגיע הרב אליהו את השואל: "אל תדאג.
הרבה רבנים מסוג זה קמו לעם ישראל, צברו פופולאריות אצל "קהל שטחי" ולבסוף נידחו. אם הוא ימשיך באותה הדרך - זה יהיה סופו, וחבל".

לגולש אחר בשו"ת מוריה שתהה האם אין בתשובת הרב אליהו איסור הלכתי של לשון-הרע, השיב הרב: "על מה נאמר "אל תהי צדיק הרבה"? משאלתך ניכר
שאתה רוצה להטיף מוסר לרבנים ולומר להם שהם צריכים לשתוק ולא להגיב. אינני יודע מי אתה, כיוון שלא כתבת את שמך. אבל זו לא חכמה גדולה להטיף מוסר אנונימי כאילו להיות "יפה-נפש" נקי וזך וטהור. זה לא הולך ככה. אנחנו מחויבים לומר את האמת לציבור!!! חובתנו למחות היא בדיוק על מקרה כזה שאדם אחד מפרסם דברים שהם לא נכונים. מטעים את הציבור. גורמים נזק גדול מאוד. דע לך!! אין לו רשות לפסוק הלכות כאלה בלי שום מקור, בלי שום ביסוס - הוא פוסק על מקור אחד והוא הלב שלו. אנחנו מורשים לשתוק?".

סוף ציטוט.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה