תפילה וברכות

תפילה שאלה שמטרידה אותי

  • י"ד אדר ב' התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד רב .. שאלה שנורא מטרידה אותי בקשר לתפילה שמעתי שאומרים להודות להקב"ה ורואים רק ישועות .. מיצד שני אומרים שלבקש ולפרט במיוחד ביום פורים "כל הפשוט יד נותנים לו ".. תפילה ביום זה לא תשוב ריקם .. השאלה היא אם אני אומרת תודה על כל דבר שקורה איתי אין מקום לבקש כי הרי הכל לטובתייי .. אז באיזה אופן כן להיתפלל האם מיתוך זה שאני מודה לקב"ה ומאמינה שמה שקורה איתי זה הכי טוב בשביליי וכך אין מקום לבקש .. או שלהאמין במה שנקבע אבל בכל זאת להמשיך לבקשש על דברים שאני רוצה יקרו ..?

תשובה

שלום וברכה

כאשר אנו מבקשים על דברים שנראים לו טובים עלינו תמיד להוסיף שאנו מבקשים רק אם זה באמת טוב לנו.

לעצם שאלתך לטוב אין שיעור וכמה שכבר טוב עכשיו לפי הנסיבות העכשוויות אנו יכולים להמשיך ולבקש על טובות יותר ויותר גדולות. כגון אם טוב לנו כעת לסבול מעט כדי לכפר עוון אנו יכולים להתפלל לבורא עולם שיסיר את הסבל מאיתנו לגמרי ואז ה' יעורר אותנו בתשובה שלימה והייסורים יהיו מיותרים. כך גם בכל דבר ודבר למרות שכעת זה הטוב ביותר עבורינו נוכל לבקש שהנסיבות שלנו ישתנו ושיהיה לנו יותר טוב ויותר טוב.

נקודה חשובה נוספת כל התפילות אינם רק כדי שנקבל את זה או את זה אלא כדי שנפנים ונבין שהכל מאיתו יתברך, התפילה היא המביאה עלינו את השפע הנגזר עלינו מראש שיימשך על ידי התפילה התפיהל הוא הקוד של הכספת ששם מונחים כל הדברים הטובים שבורא עולם רוצה לתת לנו, כאשר אנו מתפללים אנו מביאים עלינו את ההשפעה עקב הכרתינו שהכל מאיתו יתברך.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה