אמונה

היהדות מול הנצרות

  • י"ז אדר ב' התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב רציתי לשאול איך אנחנו יודעים שה׳ לא ״זנח ״ אותנו לפי הגרסה של הנוצרים אולי אנחנו עובדים לה׳ בזמן שהוא׳עבר עם׳ ח״ו ויש לי עוד שאלה למה אסור להתכופף לצלב

תשובה

שלום וברכה,
אלוקים נגלה לכל עם ישראל ביציאת מצרים ובמעמד הר-סיני, והוכיח בנסים אדירים שהוא האלוקים האמיתי שנותן את התורה. 
הנצרות והאיסלם הן דתות מאוחרות שניסו לחקות את היהדות, והן כמובן לא יכלו להמציא התגלות אדירה בפני עם שלם, ולכן סיפרו שהא-ל נגלה לישו ומוחמד בסתר, ורק גויים האמינו בהם... עם ישראל המקורי מעולם לא התפתה להאמין לנביאי שקר.
 
כמו כן, מובן מאליו שאלוקים אינו בן-אדם שמשנה את דעתו. הרי אלוקים הוא נצחי! הוא "קורא כל הדורות מראש", ויודע ראשית מאחרית. אלוקים נמצא בכל מקום ובכל זמן, ויודע את העתיד כך שהוא אינו עושה טעויות. הוא יתברך בחר בעם ישראל לכל הדורות, והבטיח שלא יעזוב את עם ישראל לעולם. ואין ה' חוזר בו מהבטחות, שהרי הוא יתברך אמת.
 
ה' אמר לעם ישראל שהוא נותן את התורה והמצוות לנצח (ויקרא יז): "חוקת עולם תהיה זאת להם לדורותם".
(שמות לא, טז): "ושמרו בני ישראל את השבת, לעשות את השבת לדורותם - ברית עולם, ביני ובין בני ישראל, אות היא לעולם"!
וכך אמר הנביא בשם ה' (ישעיהו נט): "ואני זאת בריתי אותם, אמר ה', רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך, אמר ה', מעתה ועד עולם"! 
 
יש גם נבואות בספר התורה שמוכיחות שה' חזה את העתיד מראש, ואפילו את אחרית הימים והגאולה, ותכנן הכל למען עם ישראל.
בספר דברים פרק ל', התורה מנבאת שבעתיד יחשבו הגויים שאלוקים הפר את הברית - אבל הבורא הבטיח שהוא יתברך לעולם לא יפר את הברית עם ישראל, ורק קיום המצוות והברית הראשונה של מעמד הר-סיני יצילו את עם ישראל מכל צרה, ויביאו את הגאולה השלמה באחרית הימים:
(דברים ל): "והיה כי יבואו עליך כל הדברים האלה, הברכה והקללה, אשר נתתי לפניך והשבת אל לבבך בכל הגוים אשר הדיחך ה' אלוקיך שמה: ושבת (-וחזרת) עד ה' אלוקיך ושמעת בקלו - ככל אשר אנכי מצוך היום - אתה ובניך, בכל לבבך ובכל נפשך: ושב ה' אלוקיך את שבותך ורחמך, ושב וקבצך מכל העמים, אשר הפיצך ה' אלוקיך שמה. אם יהיה נדחך בקצה השמים - משם יקבצך ה' אלוקיך, ומשם יקחך, והביאך ה' אלוקיך אל הארץ אשר ירשו אבתיך וירשתה, והיטבך והרבך מאבתיך: ומל ה' אלוקיך את לבבך ואת לבב זרעך, לאהבה את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל-נפשך למען חייך, ונתן ה' אלוקיך את כל האלות האלה, על-איביך ועל-שנאיך, אשר רדפוך - ואתה תשוב, ושמעת בקול ה' ועשית את כל מצותיו אשר אנכי מצוך היום - והותירך ה' אלוקיך בכל מעשה ידך, בפרי בטנך ובפרי בהמתך ובפרי אדמתך לטבה, כי ישוב ה' לשוש עליך לטוב, כאשר שש על-אבתיך, כי תשמע בקול ה' אלוקיך - לשמר מצותיו וחקתיו הכתובה בספר התורה הזה - כי תשוב אל-ה' אלוקיך, בכל לבבך ובכל-נפשך" (נבואה זו מלמדת אותנו שעם ישראל צריך להאמין אך ורק בא-לוהים, ורק דרך האמונה בו וקיום מצוות התורה נזכה לגאולה וההצלה של א-לוהים).
 
חשוב שתראה את שני המאמרים הללו:
 
- נצרות לעומת יהדות, בקיצור:
 
- החוזה והעדים: מה להשיב למיסיונרים?

לגבי שאלתך על הצלב:

הנוצרים מאמינים שישו היה אליל בגוף אדם, כפי שתוכל לקרוא  במאמר "10 העובדות שיהודים משיחיים לא רוצים שתדע":

אמונתם של הנוצרים היא אלילית, ולא אמונה באלוקים אחד כפשוטו. הצלב מייצג את אמונתם של הנוצרים בישו, שלפי אמונתם מת על הצלב כדי לכפר על חטאיהם, והם נוהגים להשתחוות לצלב ולנשקו כי לשיטתם הוא מסמל את האמונה האלילית בישו (לדעתם ישו אינו רק נביא אדם, אלא אליל על טבעי שירד משמים ונכנס לגוף אדם כדי להיצלב). לכן אסור להשתחוות לצלב, שהרי הוא כהשתחוות לפני פסל או סמל של עבודה זרה.
 
שלך בברכה,
דניאל בלס

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה