אמונה

התמודדות עם קנאה...

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ב´ה שלום רב, הבעיה שלי היא כזאת- מזה שנתיים שאני נשואה ולצערי עדיין לא נפקדתי. הבעיה שבמקום שאני גרה (גבעה קטנה) כולן עם ילדים או בהיריון וזה ממש מקשה עלי לבוא לאירועים חברתיים של הבנות בלבד. בהתחלה הכרחתי את עצמי... וכל פעם רק סבלתי וקינאתי יותר והרגשתי דפוקה כי לי אין ילדים ולכולם יש... זה יסורים גדולים. אני לא מסוגלת להתחבר איתן כי אני מרגישה שהן מרחמות עלי או מסתכלות עלי בצורה מוסיימת ואני סובלת מזה מאוד... כל פעם במפגשים מתחילים לדבר על ילדים ואני מתה....... בנפש.... זה יסורים גדולים. וכל פעם הן באות ושואלות אותי למה אני לא באה... ולמה ולמה? ואני לא רוצה שידעו את הסיבה האמיתית כי זה סתם עלול לגרום לריכולים אז אני ממציאה סיבות, והן לא עוזבות אותי... תבואי... נו כבר כבר תפסיקי להיות סנובית וכו"... ואני פשוט בסבל גדול. בכוונה אני שולחת את השאלה אליך הרב ולא לאיזה פסיכולוג כי האמת נמצאת ביהדות ורציתי לדעת איך מבחינה דתית עלי להתמודד עם הבעיה? איך אוכל לפתור אותה? אינני יודעת מה הקב´ה החליט עבורי... לכן לא אוכל לעולם להסתתר ולא לבוא למפגשים ולקנא באנשים אחרים... לכן רציתי לדעת איך אוכל להתמודד עם זה? יש לך רעיון? הלוואי....!!!! חוץ מזה אני קנאית מלידה, ואני סובלת מזה מאוד... ואני נלחמת בזה וזה קשה לי... יש משהו שאפשר לעשות נגד זה? תודה ובברכה...

תשובה

שלום לך בת ישראל היקרה

אם כי אינך יכול הלדעת מה בורא עולם מייעד לך, ברור לנו שהוא החליט שבשלב זה עדיין לא תזכי להביא ילדים, ועלייך לראות אתנקודות האור שבכך שאין לך כעת את העול של הילדים, ואת חופשיה ללבול עם בעלך ללא טירדות ולצבור כוחות לקראת הילד שיבוא בקורב בעזרת ה´.

הרי אם היית מקבלת הודעה מבורא עולם שהילד שלך יבוא בעוד שלוש שנים מאחר וכך תזכי לילד צדיק במיוחד בוודאי היהית מקבל את הדברים באהבה ובשמחה.

כך עלייך להפנים כעת שהעיכוב הוא לטובתך ולבתפלל לבורא עולם לזכות לזרע חי וקיים בעיתו ובזמנו.

ככל שתלמדי יותר על עניין האמונה והביטחון בבור אועלם כך יוקל לך יותר להתמודד עם הקנאה כי תזכרי שכל אחד מקבל את הטוב ביותר בעבורו, ואין אדם יכול לגעת במוכן לחבירו אפילו כמלוא נימה.

אל תמנעי מללכת לחבירות וכאשר הם מדברות על הילדים שלהם תשתתפי בשיחה ללא כל ייאוש ותזכרי שגם לך יבואו ילדים בקרוב.

כמבון שאם את יודעת על בעיית פוריות מסויימת עליך לטפל בה בהקדם.

בשורות טובות בקרוב - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה