חברה והשקפה

התחזקות - אני לא יודעת מתי ואיך בדיוק לעשות את הצעד הראשון

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום, כבר הרבה זמן שאני מרגישה התחזקות באמונתי, אני מרגישה שאני לא יודעת מתי ואיך בדיוק לעשות את הצעד הראשון, לקום יום אחד ולהתחיל לברך על המזון ועל נטילת ידיים..? אלו דברים שאף פעם לא עשיתי. אנחנו משפחה מסורתית, שהבנים מניחים תפילין, אני מדליקה נרות שבת, עושים קידוש וכו". אני קוראת כרגע ספר על הלכות הדת וראיתי הרבה הרצאות של הרב זמיר. רציתי לשאול אותך אם יש לך עצה איך להתחיל לעשות את הצעדים האלה? ודבר נוסף, יש לאורתודוקסיה זרמים רבים כמו חסידים, אורתודוקסיה מודרנית, דתיים-לאומים וכו", אם אני רוצה להתחיל ללכת לשיעורי תורה לבנות- האם השיעורים מחולקים לפי זרמים או שלא? ודבר נוסף, אם אני אלך לשיעורי תורה אני צריכה ללכת לשם בחצאית? תודה רבה רבה

תשובה

שלום וברכה

ברוך ה´ שכבר הגעת להחלטה להתקדם ולעבור לשלב של קיום המצות בפועל.

אכן מתחילים לקיים מצוות לאט, והחליל קיים את ההלכות שאת לומדת מתוך הספר בכל פעם את ההלכות שלמדת ביום זה ותתרגלי בהם, ובעזרת ה´ תזכי לקיים את כל מצוות ה´.

אולי את חוששת מהרמת הגבה של חלק מהסובבים אותך אולם אין מה לפחד וכך כתוב במדרש  על ר` עקיבא שהיה עם הארץ בגיל ארבעים ולא ידע קרוא וכתוב, והיתה אשתו רחל מפצירה בו שילך ללמוד תורה, אמר לה, הרי אינני יודע לקרוא, אמר לה לך למלמד של בנינו ותלמוד איתו תורה, אמר לה ר` עקיבא ואיך אלך עם בני הקטן ללמוד, הרי ללעג אהיה , ומה יאמרו עלי הבריות, הנה זה בן ארבעים שנה, יושב ולומד א` וב` כתינוק, מתבייש אני.

אמרה לו אשתו, מבקשת אני ממך, שתביא לי חמור, הביא לה, אמרה לו, הבא לי ג"כ אילן, עשה גם את זאת. לקחה רחל את האילן והכניסתו בשק חול, והלבשה את השק על החמור, והיה נראה כאילו והאילן צמח מן החמור, אמרה לו צא עם החמור לשוק, שאל אותה ר` עקיבא למה לך זאת, ענתה לו ואתה מה איכפת לך, עשה לי זאת, קח את החמור, והניחהו בשוק. עשה כן, ובאו כל באי השוק, להסתכל עליו וצחקו מהחזיון המופלא, איך יתכן כדבר הזה אילן גודל על החמור, ורבתה המהומה מסביב החמור.

לאחר שעה חזר לביתו, שאלה אותו רחל, איך היה עם החמור, סיפר לה את כל אשר ההתגודדות סביב החמור, בשוק. למחרת ביקשה ממנו אשתו שוב, שילך לשוק, עם החמור והעץ, הסכים לכך ר` עקיבא, והלך שוב, שוב התגודדו בני השוק סביב החמור, וחייכו מעט, והמשיכו בעסקיהם. ולא תפס הדבר התעניינות יתירה. ויחזור ר` עקיבא לביתו .

ותשאל אותו אשתו שוב, את הקורות עם החמור היום, ויען לה, אין היום שווה ליום אתמול אנשים מועטים באו ולזמן מועט הביטו בחמור, והלכו להם לשלום, הודתה לו רחל. ולמחרת שוב פונה רחל לבעלה, אנא ממך עשה עימי חסד ולך שוב עם החמור, לשוק. הלך ר` עקיבא שוב עם החמור, ואין איש שם על לב, חיוך פה וחיוך שם, והשוק ממשיך לזרום, ויפן ר` עקיבא וישוב לביתו, ותשאל אותו רחל, מה זה מהרת היום, וכי אינך חש בטוב, ויאמר לה, אשתי היקרה, זה כבר לא מעניין את אף אחד, כי כולם הורגלו לכך. ותאמר לו אשתו, ישמעו נא אוזניך מה שפיך מדבר, יום אחד צוחקים הבריות משינוי, או יומיים, אך לאחר זמן מועט מתרגלים לכך,

אם תרצי עוד הכוונה שלחי לי שוב את מספר הטלפון שלך ואחת ממדריכותינו תשמח לייעץ לך את הדרך הטוב אשר תלכי בה.

אם את הולכת לשיעור תורה אין חובה ללכת עם מכנס יותר מאשר רגיל, ואם אינך בשלה לכך עדיין את יכולה ללכת גם עם מכנס, מלבד אם דרישות המקום הם לבוא עם חצאית יש לציית לבקשתם.

בשלב זה אין הבדל מהותי לאיזה שיורים שתלכי ונשמח לכוונך לשיעור המתאים לך ביותר לשלב ההתקדמות שלך ביהדות.

בהצלחה ואמשח לסייע בידך עוד ועוד - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:התחזקותשאלהרבי עקיבא והחמור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה