זוגיות

שלום הבית וחזרה בתשובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס´ד שלום כבוד הרב אני בשנות ה40 לחיי .אם לשני ילדים ונשואה22שנים.עלינו ארצה לפני 8 שנים ומאז התחלתי לחפש את´האמת´ברוך השם חזרתי בתשובה לפני שנתיים וכרגע הילדים שלי גם שומרי מצוות ואני מודה לאל כל יום על זה.יחד עם זאת בעלי לא רוצה לשנות את עורך החיים שלו ולשתף איתנו פעולה ואני מרגישה לבד.אני עושה את כל ההשתדלויות לנהל בית דתי שומר מצוות אך המון דברים תלוים בבעל.אני נלחמת שנתיים ומרגישה שכוחותי אוזלות.דיברתי איתו המון וניסיתי את כל הדרכים להסביר עד כמה זה חשוב למשפחתינו.אבל הוא אומר שלא מוכן לחיים דתיים.אני מרגישה שאיבדנו את השפה המשותפת קשה לי לשמוח בשבתות וחגים וזה גם מטריד את הילדים(20 ו18)אני פשוט לא יודעת מה לעשות כי הבנתי שהוא לא ישתנה וגם אני חס ושלום לא אעזוב את הדת ומצד שני אני גם לא מתארת איך אפשר לחיות ביחד כשאני דתיה והוא חילוני.אולי תוכל לכוון אותי בבקשה? תודה מראש..

תשובה

שלום וברכה

חבל שאת נלחמת עם בעלך ללא צורך, אי אפשר לכפות על אף אחד לשמור מצוות ויש לתת לכל אחד את הזמן ללמוד בעצמו ולהבין לבד את אשר אלוקיו דורש מעימו.

אפשר בהחלט לחיות עם בעל שלא זכה עדיין לשמור מצוות ועליכם להגיע להסכמים שלא יפר את השבת בריש גלי ויכבד את רגשותיכם ואת מצידך אל תכפי עליו לעשות כלום שלא מרצונו, ואת חייו האישיים הוא יכול לנהל כמו שהוא מעוניין.

ה´ יעזור שהשלום ישוב לביתכם ותחיו חיי אושר ונחת יחדיו.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה