אמונה

אמונה בזמן נסיונות קשים

  • כ"ה אדר ב' התשע"ו
אא

שאלה

כבוד הרב שלום, אני אישה מאמינה, דתייה. לאחרונה המשפחה עוברת משבר מאוד קשה. דודה שלי כבר שנים אישה מאוד חולה ונכה ובמהלך השנים בעלה מטפל בה במסירות בביתם. לפני כשנה התגלה אצל דודי סרטן וכעת הוא על ערש דווי. כמובן שהמצב של דודתי התדרדר גם הוא וכעת ילדיה מחפשים לה מוסד בו תוכל לשהות לאחר מותו. שאלתי- למה???? למה דווקא הזוג הצנוע הזה מקבל נסיון כ"כ קשה. איך אפשר לא לכעוס, יותר נכון לזעום על ה'. איך אפשר להמשיך להאמין בלב שלם שהכל קורה לטובה? מדוע ה' לא מרחם על דודי ודודתי שכבר שנים ארוכות סובלים מאוד ממחלתה חשוכת המרפא של דודתי? תודה

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
את עוברת תקופה קשה, את רואה דברים קשים שאינך מבינה, ולא יודעת כיצד להתמודד איתם. כתבת דברים קשים, אך אין דנים אדם בשעת צערו. למרות צערך, עליך להיות חזקה. כי אין נוקש אלא על הכלים החזקים ביותר. וכל הגדול מחבירו - יצרו גדול ממנו. עליך לשמור על האמונה בכל מצב, ולא לתת לשום דבר לערער אותה. כי בלי האמונה, למה לנו חיים?
 
הביטי כמה אנשים סובלים בעולם ללא שום הכרה על מציאותו של ה'. ללא שום עתיד, ללא שום אמונה, ללא שום תקווה.
 
ואת חיה ונושמת את ה'. כי לבך עם ה'. וה' נמצא איתך, מלווה אותך תמיד, יודע כל מה שאת יודעת, ומבין כל מה שאת מבינה. אין חכם ממנו, ואין רחום ממנו - כי ברא את השכל והוא ברא את הרחמים. והוא יודע חשבונות עתידיים וגדולים שאין לך ולי מושג בהם בעולם הזה. כי אנו כילדים. והוא אבינו. הוא דואג לנו. והוא אוהב אותנו. עליך רק לבטוח בו כתינוק שבוטח באמו.
 
העולם הזה אינו העיקר. והוא אינו התכלית. יש המשך, וכולנו ניפגש שם, בתחנה האחרונה. הסבל אינו לחינם, יש לו משמעות. הוא ניתוח כואב ונורא, אך הוא ניתוח. ויש רופא מנתח, והוא מציל את הנשמות. זה כואב, אך לבסוף כולנו נודה על הטיפול ונאמר תודה. בסוף הכל מבינים. כאן צריך להמשיך ולהאמין. ולא לאבד לעולם תקווה. כי זה מי שאנחנו, יהודים מאמינים, באש ובמים. חישבי על הנוצרים שהיו שורפים יהודים על המוקד, אפילו יהודים פשוטים ויתרו על חייהם בתפילת "שמע ישראל". את הכאב שלנו אנו נותנים לה' כקורבן. והוא המכפר בעדנו, והמציל את נפשנו. עליך רק להמשיך ולהאמין ולהקריב.
 
אנא המשיכי וקראי במאמרים שכתבתי:
 
- 10 הוכחות לכך שה' אוהב אותך, על אף הייסורים
 
- אל תתייאש, ואל תשנא את עצמך:  
 
- למה הקב"ה רוצה שנתפלל? מדוע אינו נותן מיד?
 
- אם הכל לטובה, אז למה צריך להתפלל?
 
- אם אבא אוהב, אז למה כואב?
 
- מלך אבא או חבר, כיצד להביט על אלוקים?
 
- אבא גדול ואבא קטן:
 
- האם יש תשובה לשאלת איוב: למה ה' ברא סבל בעולם?
 
- איך להמשיך להאמין ולהתפלל כשיש ייסורים?
 
- יעקב שואל: חברי חזר בתשובה ולא מוצא פרנסה. מה ניתן להשיב לו?
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה