חברה והשקפה

מפלגות דתיות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, נאמר כאן באתר לא זוכר ע´י מי שבבחירות לכנסת מומלץ להצביע לאחת המפלגות הדתיות. אני יודע שארגון הידברות שם לעצמו דגש לקרב כל יהודי בלי למוצאו ולשייכות הפוליטית שלו. כל הכבוד לכם על כך. עכשיו אני רוצה לכתוב מספר מילים על מפלגת ש´ס. עצוב מאוד שמפלגה שחרטה על דגלה את ערכי היהדות ממלא את פיה מים אל מול צווי הגירוש המקוממים שמוצאים נגד מהגרי העבודה וגלי השנאה שמופנים גם מצד קהלה כלפי הקהילה הגאה, גם אם קיים סיכוי סביר בהחלט שלא מקרבה בא הרוצח. היהדות יודעת ומסוגלת לחוש חמלה ולהגן גם על מי ששונים ממנה ואפילו אם אלה מצויים איתה בסכסוך, אבל הסיבה שבכל אחד מהנושאים האלה לא נשמע קולם של המפלגות הדתיות ושכמעט אין עמותות צדקה דתיות לאוכלוסיות שאינן נמנות עם קהל מצביעיהן, היא שהיהדות שמגולמת בש´ס היא יהדות שאין בה ולו מידת רחמים כלפי החלש, לא יהדות תורנית כי אם יהדות כוחנית, יהדות שצמצמה את עצמה לממדים של אינטרס פוליטי צר מחמישה חומשי תורה. אבל כשזה סף הרגישות למצוקה, גם לא מפתיע שבקשות החנינה של השר ישי מדלגות מעל נדכאים ומוכי גורל סטרייטים, מרחפות מעל אסירים יהודים אשכנזים ומזרחים, פוסחות אפילו על חובשי כיפה, וממוענות הישר אל תאו של חבר המפלגה. טוב שישי לא מנסה לשכנע אותנו שככה הוא מתכוון לצמצם את שעור המזרחים בבתי הכלא. מחכה לתגובתך

תשובה

שלום וברכה

אינני דובר ש"ס, אולם בכל זאת אענה לך על כל טענותיך.

גירוש כל אלו שהיגרו לפה שלא כחוק הינו מוצדק מבחינה מוסרית ומבחינהיהודית.

מבחינה מוסרית, ברור שמהגרים בלתי חוקיים אלו לוקחים את פרנסתם של עמך בית ישראל שאינם יכולים לעבוד בתנאים עלובים כאלו.

מבחינה יהודית. לא יתכן שיהגרו לפה מליוני גויים מכל העולם ויהפכו את ארץ ישראל לארץ לא יהודית.

וללא קשר לכל אלו אין מדינה בעולם מתוקנת ככל שתהיה שתתן לכל אחד להגר איליה.

אין כל גלי שנאה לקהילה הגאה.

חוצפתה של הקהילה הגאה, שמשתמשת ברצח שנעשה ככל הנראה כתוצאה מסגירת חשבונות פנימית, להסית נגד אלו שמתנגדים לדרכם היא ממש מקוממת, ומראה עד כמה הם לא בוחלים בהפצת שנאה, רק כדי לקדם את דרכיהם הנלוזות.

כל יהודי מאמין מתנגד נחרצות לדרכה של הקהילה הגאה המעודדת לנהוג לפי נטייה מסויימת דבר שנוגד את חוקי התורה, אין כל אפשרות להאמין בתורה ולהסכים למי שמסית לחטוא.

עניין החנינה  להרב בניזרי הוא מוצדק לפי משפטנים חילוניים רבים הטוענים שנעשה לו עוול חמור במהלך משפטו, [כפי שכל אדם אובייקטיבי מתרשם], ובוודאי על כל אחד ואחד מוטל לעשות הכול כדי להצילו מהמאסר.

כל אירגוני החסד החרדיים מסייעים לכל אחד ללא הבדל בין חובש כיפה או מי שלא חובש כיפה, עזר מציון, עזרה למרפא, על"ה, חסדי נעמי, הצלה, זק"א, ועוד רשימה ארוכה של ארגונים המסייעים ותורמים לכל אחד ואחד ללא אבחנה של מגזר ודת, הם הם ההוכחה שלא ניכר בדבריך חתירה אל האמת.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה