חברה והשקפה

אם כן, למה אתם בעצמכם מלמדים קבלה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אם מה שעניתם פה זה באמת נכון, למה אתם בעצמכם מלמדים קבלה? יש לכם כמה שיעורים של רבנים ממרכזים שונים לקבלה כגון הרב יובל אשרוב וכו".

תשובה

שלום וברכה

אם כי את התשובה שציינת לא עניתי אני, ואני תומך בגישה יותר מקילה באשר ללימוד הקבלה, אנסה לענות לפי שיטתי שהיא הדעה הכללית.

רוב ההרצאות העוסקות בדברים הנוגעים לחכמת הקבלה הנמצאים באתר שלנו אינם מכלל חלק הסוד שבקבלה הנלמדים רק לאלו שראויים לכך, ההרצאות עוסקות בדברים ראשוניים שבקבלה שהם מכלל חלק הנגלה שבקבלה הנצרכים לכל איש יהודי בכדי לבסס את האמונה והידיעה בדברים שורשיים. שונים הם הרצאותיו של הרב מרדכי שריקי שליט"א הנמצאים באתרינו והם עוסקים אכן בסוגיות הקבלה הפנימיים יותר, ואין זה מיועד אלא לאלו שראויים לכך.

הטעם שעם זאת הם הוצגו לציבור באתר שלנו הוא מכיון שרבים האתרים העוסקים בקבלה שאינם יראי שמיים, ויש אתרים רבים שמלמדים שם קבלה על ידי אנשים כופרים בתורה ושאינם מקיימים מצוות כלל ועיקר והם רחוקים מחכמת הקבלה וממה שהיא מסמלת אלפי אלפי שנות אור, לכן בכדי לאזן את המצב ובכדי לתת אפשרות לימוד מפי רב ירא שמים משכמו ומעלה רק לשם כך הוצגו שיעורי הרב שריקי וזהו בבחינת בחירת הרע במיעוטו.

אקוה שאתה מבין את הנימוקים שלנו עלה והצלח בכל משלח ידיך - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה