חברה והשקפה

נסיונות<<<

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב. אני בחורה חילונית שמתחזקת, שומרת שבת וכשרות אני מברכת על האוכל ומתפללת מהסידור והקשר ביני לבין הקב´ה הוא קשר חזק מאוד של אמונה שלעולם לא תיכבה (אני מדברת איתו כל זמן נתון, אני מתפללת במקריי - פחד, אהבה, שמחה, כאב וכדומה) אבל אני כן יכולה להגיד שטוב לי עם איך שאני עכשיו בזמן האחרון אני מרגישה שהוא מעמיד אותי בהמון נסיונות, ולפעמים אני מרגישה שאני לא צריכה את זה - את ההרגשה התמידית הזאת להמשיך הלאה כי אחר כך אני באמת יתפרק. אני גם יודעת שאולי הייתי צריכה לשאול מישהו שהוא אובייקטיבי, ולא חלק מצד זה או אחר. כלומר, לא מהצד החילוני ולא מהצד הדתי. אבל אני לא חושבת שאני אמצא בן אדם כזה, לכן העדפתי לשאול בן אדם דתי ולבקש תשובה שתהייה מתוך כנות והבנה תודה מראש!!! חן

תשובה

שלום וברכה

טעות להגדיר אותך כחילונית. שומרת שבת וכשרות, תפילות וברכות, איננה חילונית, נקודה. את בהחלט מכלל מקבלי עול מלכות שמיים, דבר ההפוך מחולין וחילוניות.

את מרגישה שאת לא ממלאת לגמרי את החוב הדתי, נו, גם אני מרגיש כך, אולם התקוה והציפיה שלי הוא ליום בו אוכל למלא את חובתי כלפי בוראי, מבלי להיכשל בשום דבר המנוגד לרצונו יתברך.

בורא עולם מקדם אותך שלה אחר שלב לשמירת מצוות מוחלטת, הניסיון יש לו שני פירושים א. ניסוי ב. נס מלשון התעלות.

בורא עולם נותן לך ניסיונות כדי להתעלות עוד ועוד, ובורא עולם שומר עלייך ונותן לך את הכוחות לעמוד בכל הניסיונות ולא תפלי חלילה, אין ה´ מעמיד אותך בנסיון שאי אפשר לעמוד בו, ואין לך לחשוש.

יש לזכור שמאחר וכל התכלית שלנו כאן בעולם היא להתקרב מתוך החומר אל בורא עולם, הרי כל ניסיון והתקרבות מוסיף יותר ויותר לקידום למטרה הנעלה, ויש להודות לה´ שמאמין בך ונותן לך את הצא´נס לא לדרוך במקום אלא להתקדם יותר ויותר.

אשמח להמשיך לסייע בידך ככל הצורך

גמר חתימה טובה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עליההתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה