חברה והשקפה

בג´צ - ערב רב

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, פעם קראתי שאחד הסימנים המבשרים את בוא הגאולה הוא שהערב רב ישלוט על עם ישראל. לאחר שחקרתי קצת את הנושא הגעתי למסקנה שמדובר בשופטי בג´ץ והתקשורת. הרי ידוע לכל שהם אלו שקובעים את סדר יומינו. בעברית פשוטה עושים מה בראש שלהם והכי חמור נגד תורתינו הקדושה. זה מאוד מטריד אותי, כי אף אחד לא יכול לעצור אותם כל מי שרק צובר כוח, והוא מתנגד לדרכם נשלח מיידית לכלא. א. דבר ראשון כבוד הרב האם אני צודק בהגדרתי שהם הערב רב?? ב. דבר שני, מה אנחנו יכולים לעשות בכדי לעצור אותם?? איך אפשר לעורר את העם?? ג. למה הקב´ה מאפשר להם לעשות כל העולה על רוחם?? ג. נושא אחר: כבר שאלתי בעבר אך לא קיבלתי תשובה ממך. מצוות יישוב ארץ ישראל אצל הכיפות הסרוגות למיטב הבנתי המצווה החשובה ביותר שהם יעשו בשבילה הכל. קראתי בעבר כמה הרמב´ן מהלל את המצווה הזו? שאלתי היא האם אכן חובשי הכיפות הסרוגות צודקים בהשקפת עולמם?? תודה רבה, שי

תשובה

שלום וברכה

א. יש מבין אנשי התקשורת שאינם כאלו ורק נסחפים עם המסיתים הראשיים.

ב. לכוון טוב בברכה ה-11 וה-12 בתפילת שמונה עשרה על המבקשים לעקור את הכל.

ג. הזוה"ק מסביר שבנוסף לארבעת הגלויות בין האומות, אנו אמורים להיות מוגלים אצל הערב רב כזיכוך אחרון לקראת הגאולה, ובכך שנשמור על עצמינו שלא להיסחף אחריהם, ושעל אף כל נסיונות ההכפשה שלהם על שומרי צביון יהדות סיני, וסתימת הפיות שלהם לנושאי דגל היהדות - תנועת התשובה פורחת ותפרח, ושומרי התורה מתגברים ומתחזקים בכך נתקן את העוון הראשון שלנו, קרי חטא העגל, שהערב רב המשיכו אז אחריהם מבני ישראל, ולסיבת אותו חטא נמשכנו לכל החטאים האחרים שנתחייבנו עליהם גלות. ובגלות האחרון אצל הערב רב ובעמידה בנסיונות המיוחדים שגלות כזאת מסבבת נתקן הכל כבתחילה. ונהיה ראויים לקבל פני משיח במהרה.

ד. עם ישראל אינו עם קדוש לאלוקיו ללא ערכי התורה, השבת, והטהרה, וכו´, מאידך עם ישראל קדוש לאלוקיו גם ללא מצוות ישוב ארץ ישראל. עם כי ערכה הסגולי של מצוות ישוב ארץ ישראל כראוי בשמירה מלאה על מצוות התורה שקולה כמו כל המצוות כולם, כפי דברי חז"ל.

פסוקי התורה מרבים לדבר על כך שעוונות חמורות יותר ומכעיסות יותר כביכול כשהן נעשות בתוככי ארמון המלך בארץ ישראל מאשר בחו"ל. עם כי יתכן, וכך עולה מפסוקי יחזקאל, כי בתהליך הגאולה יהיה המצב שעם ישראל יחזור לארצו עוד לפני שהוא נגמל מתרבות הגויים, ורק בהמשך הדרך יטהר הקב"ה את לבבנו, דבר הנראה לעינינו עין בעין כיום הזה כשהקב"ה מקיים את דברו ביד הנביא עמוס [פרק ח פסוק יא]:

הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם אֲדֹנָי אלוקים וְהִשְׁלַחְתִּי רָעָב בָּאָרֶץ לֹא רָעָב לַלֶּחֶם וְלֹא צָמָא לַמַּיִם כִּי אִם לִשְׁמֹעַ אֵת דִּבְרֵי ה´. 

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה