אמונה

לשון הרע?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום אני גרה בבניין משותף שיש בו וועד שלצערי לא עושה עבודתו נאמנה לדוגמה:פיטר את מנקה המדרגות שלנו (בצורה מאוד לא יפה),והביא את אחותו לנקות והיא מגיעה כשנוח לה ולפעמים הוא מעביר קצת על הבלוק בימקומה, והיא לא מגיעה בכלל, הילדים שלו משחקים בבלוק ליפעמים (ושל עוד שתי מישפחות) וזה אחרי שסיכמנו על כך בישיבה שלא משחקים בבלוק, הילדים הספציפיים האלה משחקים גם בחוץ עושים רעש ודי לא נקי אחריהם. הערנו, ביקשנו וביקשנו,ליכאורה ניראה שיש הבנה אך בפועל הכל ממשיך להיתנהל איך שנוח לו ולאותם מישפחות. התחושה היא של תיסכול אמיתי כי אנחנו באים לקראתם כמה שאפשר: הילדים שמשחקים בחוץ, אחותו שמנקה לא הכי נקי אבל גם מתי שבא לה?,ו עוד יותר מתסכל שאף אחד לא מדבר בבלוק, אולי מיתוך ייאוש כבר שאין עם מי לדבר, ואולי כי הבחור יודע בידיוק איך להשפיע עליהם בכך שהוא מזכיר בעיקר שהוא היחידי שמוכן לעשות ולהיות בוועד (אחרים שהיו הוא ידע בידיוק איך ´לעזור´ להם מה שגרם להם להיתייאש ועוד סיבות אחרות. לי מאוד קשה עם זה וכדי להיתמודד אני מישתדלת ליראות כמה שיותר מאמר על כעס וההיתמודדות איתו, אני מישתדלת מאוד לא ליכעוס ולדבר על זה, לא תמיד זה מצליח לי ואז מגיע התיסכול גם מהבעיה עצמה וגם מחוסר יכולתי להיתמודד איתה, בעיקר כי אני מדברת ומנתחת הכל (עם אחותי שקרובה אליי מאוד ועם בעלי שסובל מכך גם,כי ההרגשה באמת אחרי שמדברים כל כך הרבה על כך ובצורה יפה ומכובדת היא בעצם שלא מכבדים, כי באיזה שהוא מקום אנחנו הם אלה שמפריעים להם. וכאן מקום השאלות: גם במאמר שאני קוראת וכמובן שמודה לבורא עולם על ניסיון זה ,כתוב שחשוב להגיב, השאלה היא באיזה דרך(ובחרנו בהכי טובה), אך ללא הצלחה. וכמובן שכתוב גם שעוד יותר טוב לא להגיב ביכלל(במידת היכולת), אז להשאיר בעיה כך ולהישאר כך עם תחושת התיסכול, של פה אני אמורה ליסבול את המצב הזה כמו שהוא?(אני מוכרחה לציין שמאוד בא לי להיתמודד ולהצליח ,אבל מאוד קשה לי כי התחושה היא של מרמים אותך ואתה כבול )כי יש גבול גם להיתפשרות. שאלה שניה:במצב כזה או בעיניין כזה של וועד בבלוק שאני יודעת ודאי (בימכוון או לא), שעושה תוך כדי היתעלמות מסויימת מה שנוח לו, ויש הזנחה,האים זה ניקרא לשון הרע? כשאנחנו מדברים על המצב שמוביל אליו ?אם כן מה ניתן לעשות? והאים עם דיירים אחרים אסור או מותר לדבר בעינייני הבלוק שבסופו של דבר מובילים אליו (כי באיזה שהוא מקום זה יוצר בעיה).מיצטערת על האורך ,אך תשובותיך יהיו לי לעזר רב וכולי תיקווה שיתנו לי מנוחה שבעזרת השם יהיה לי כבר נחת ודברים ברורים בכל הנוגע לבעיתי זו. מודה לכם מאוד

תשובה

שלום וברכה

מותר לך לדרוש זימון של דייירי הבניין לאסיפה כדי לדון במצב שנוצר בבנין ולדרוש את החלפת הוועד בוועד אחר.

אין איסור לשון הרע בדברים אלו כאשר המטרה היא לשנות את דרך ההתנהלות של הוועד, ובוודאי מותר לך להתריע על המחדלים ועל ההזנחה.

ובכלל אין עניין לוותר על בית נקי ומסודר ואין לכך כל קשר לעבודת המידות, את יכולה ללנסות שלא לכעוס על מי שאשם בבלאגאן אולם אין כל עניין לוותר על הסדר הטוב.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה