אמונה

דיכאון וחרדות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבודו, שלחתי כבר שאלה לפני שבוע אבל כנראה שהיא לא התקבלה כי ראיתי שענו על תאריכים מאוחרים יותר. אני בת 26, סטודנטית. מרבית חיי הבוגרים סבלתי ממחשבות שליליות, פחדים וחרדות, ונטייה לצאת מפרופורציות ולראות דברים בצורה שלילית. לפני 3 שנים אבי ז´ל נפטר ממחלה קשה לאחר שאני ואמי סעדנו אותו ממושכות בבית. יש לציין כי הייתי קשורה אליו בנימי נפשי , אני בת הזקונים והייתה ביננו אהבה מיוחדת, כבוד וחברות. לאחר שהוא נפטר ועד היום אני לא נוסעת בשבת ומשתדלת לשמור למענו עד כמה שניתן.אבל במקביל אני חשה שמעטה ה´רובוט´ אותו אימצתי במהלך הטיפול בו התמוטט והחל מצב בו אני כמעט תמיד עצובה. הייתי עדה לסבל הקשה שלו ולעיתים קשה לי להתמודד עם השאלות הנוקבות ועם העצבות. יש לציין שכבר חצי שנה אני עם כדורים פסיכיאטריים נגד דיכאון וחרדות והדבר עוזר אך כמובן שאין תרופת פלא שתהפוך אותי לאדם שמח. התחלתי לאחרונה זוגיות עם אדם מדהים (שהכיר לי את האתר הזה) והוא תומך בי ומבין אותי. לפעמים אני אומרת לעצמי- ´זה המצב, עברתי משהו קשה, אמא נותרה לבדה והיא לא צעירה, הלימודים קשים, המצב הכלכלי מתיש, לכן נורמלי להיות מתוחים....´ אבל מצד שני למה אני לא מצליחה לראות את חצי הכוס המלאה , שאני בחורה צעירה ומוצלחת וכל העתיד לפני? למה אני נוטה לראות את השחורות והמחשבות הרעות משתלטות עלי בקלות? התחושה הנוראית שמשהו שלילי קטן יכול לעורר בי לא משתווה לתחושה המזערית שמשהו חיובי עלול לעורר בי. האם כבודו יוכל לייעץ לי כיצד להפוך לאדם שמח יותר? נמאס לי לחיות את החיים בתחושת החמצה ואני חושבת שהגיע הזמן שארגיש שלווה.... אני מייחלת לה כ´כ בברכה ותודה מראש, לימור.

תשובה

 

שלום לבת ישראל היקרה

 

הפתרון והדרך להפוך לאדם שמח יותר היא התחזקות באמונה, בידיעה שאת בתו של מלך אשר המלך חפץ ביקרך וחפץ בהצלחתך ומביט עלייך בעין פקוחה בכל עת ובכל רגע ומלווה אותך בכל צעד בחיים ועושה הכול לטובתך.

 

כאשר הדברים מופנמים בלב אין ספק שתרגישי בשמחה עצומה האופפת אותך כאשר את יודעת שמלכו של עולם, אהבך כבת יחידה ומביט עלייך וחפץ בך ורוצה בטובתך.

 

גם כאשר קצת קשה לאדם ומתעוררות שאלות וספקות (דבר טבעי), חשוב לזכור כי לבורא עולם יש תשובות לכל השאלות וסיבות לכל דבר, אנחנו כברואים לא יכולים להבין בשכל שלנו את הנהגת הבורא ולא יכולים לרדת לעומק מחשבתו לכן אנחנו יכולים לבטוח בו שהוא אכן מיטיב לנו תמיד ובלי הפסקה, גם כאשר יש שאלות ולא הכל נראה לנו טוב חשוב להפנים את הידיעה כי הכל זה לטובה, כי אין רע יורד מהשמיים. כאשר אדם מפנים את הידיעה הזו חייו הופכים שמחים ורגועים יותר.

  

חשוב מאוד להתרכז בצדדים החיוביים של החיים ובכך תוכלי לבנות לעצמך שלווה ורוגע ולבטוח ביכולתך בעזרת ה´ להגיע לחיים טובים ומאושרים.

 

משל למה הדבר דומה  נניח שיש מסביבך אלפי נקודות קטנות, שחורות ולבנות, ואת אוספת  רק נקודות לבנות, ברור שכל הנקודות השחורות שלא תפסת בידייך, ייעלמו מאליהן כי בכל עת ניתן לאחוז רק בכמות מוגבלת של נקודות

 

כך אם נתעסק רק במחשבות חיוביות לא יהיה לנו זמן או יכולת להתעסק במחשבות השליליות. הרי אי אפשר לעסוק במיליון מחשבות במקביל, לכן אם חושבים חיובי בהכרח אי אפשר לחשוב שלילי ובכך תיפטרי ממחשבות טורדניות.

 

 

ככל שתתעסקי בחיובי שבחיים את לא תראי את השלילי יותר כי כל כולך תהיי מושקעת בחיובי.

 

"בכוח הנקודות הטובות שאנחנו מוצאים בעצמנו אנחנו אוחזים בטוב כל כך חזק, עד שאנחנו יכולים לעמוד בתוך הים הסוחף הזה של העולם. על ידי האמונה בטוב שבנו, בטוב הזה שלעולם לא נפרד מאיתנו, אנחנו בטוחים בכוחינו ובכוח הזקן שהולך לפנינו, ומאמינים שהכול אפשרי תמיד."

 

בהצלחה – בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה