אמונה

טיעונים כנגד המשיחיים

  • כ"ג ניסן התשע"ו
אא

שאלה

שלום, יש לי וויכוח עם יהודי שהמיר את דתו למשיחי ומאמין בישו הנוצרי. איך אני מוכיח לו על פי התורה שישו הוא לא המשיח ? הוא טוען שלא מאמין במשנה , בגמרה, בתלמוד או בכל ספר שהוא לא התנך. אילו פסוקים ספציפים מוכיחים את צדקת היהדות ? קראתי את המאמר באתר בנושא אבל הרגשתי שאלה דברים בשטח אפור שניתנים לפרשנויות שונות.. ישנה הוכחה חד משמעית ? שחור על גבי לבן ?

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
בכל טענה - חובת ההוכחה נמצאת תמיד על הטוען, ולא על המפריך.
 
1. אם מישהו יבוא ויטען שמלאך או שד הפך לצפרדע, וזהו המשיח שהביא את הגאולה לעולם - מובן שהוא מי שנדרש להוכיח זאת.
אם מישהו יבוא ויאמר שא-לוהים מחולק לשלושה אלים שהם אחד, ואחרי שא-לוהים ברא את העולם ונתן את התורה הוא לפתע ויתר על בני ישראל, ואז עיבר אשה ונולד בתור תינוק עשוי בשר ודם, אשר נהרג על ידי אנשים על הצלב, אין ספק שנבקש הוכחה לרעיון דמיוני שכזה... ראה פה:
 
הנוצרים למעשה מאמינים ש-ישו לא היה רק אדם שהתנבא, אלא חושבים כי ישו היה אלוהים בכבודו ובעצמו שנכנס לגוף אדם בשר ודם כמו דיבוק רק כדי לההרג בידי בני אדם על הצלב... זו אינה רק תוספת אמונה - אלא דת זרה בעלת מאפיינים של עבודת אלילים, ומסיבה זו הנוצרים בטלו את כל המצוות והתירו את ההתבוללות עם גויים, למרות שבתורה נאמר במפורש: "לא תתחתנו בם".
 
2. הקב"ה כבר נגלה לכל עם ישראל במעמד הר-סיני ומסר להם את התורה, והבטיח בתורה שהמצוות לא יתבטלו לעולם: "חוקת עולם תהיה זאת להם לדורותם"(ויקרא יז), "ושמרו בני ישראל את השבת, לעשות את השבת לדורותם - ברית עולם, ביני ובין בני ישראל, אות היא לעולם"! (שמות לא, טז). הנה פסוקים נוספים:
 
3. לכן אף נביא לא יכול לבטל את התורה. 
מי שרוצה לבטל את מצוות התורה, ולטעון שניתנה דת חדשה לעולם, צריך להוכיח זאת על ידי מעמד הר סיני נוסף שבה ה' יתגלה שוב לעיני כל עם ישראל / העולם. 
ראה בבקשה הסבר קצר פה:
 
4. אני מציע לך לא להתווכח עם המיסיונרים, כי הם אינם מחפשים אמת, ושבויים בעיוורון באמונתם עד שאינם מסוגלים עוד להבחין בין מה שהגיוני למה שחסר הגיון. כך לדוגמה, הנוצרים מאמינים שכל היהודים שנספו בשואה הולכים לגיהנום נצחי - רק בגלל שהם לא האמינו באותו הצלוב. לדעתם אפילו גויים צדיקים וישרים יגיעו לגיהנום נצחי רק בגלל שלא האמינו או לא שמעו על ישו. כך הם חושבים על רבי עקיבא, הרמב"ם, האר"י הקדוש, הבן איש חי, הבבא סאלי, הרב עובדיה יוסף וכל הצדיקים לאורך הדורות...
ואם זה לא מספיק, הנוצרים גם מאמינים שאפילו רשעים גמורים כמו הנאצים הגיעו לגן עדן כאשר האמינו בישו, כי אז "מתכפרים" כל עוונותיהם כבמטה קסמים. אייכמן לפני מותו התוודה בפני כומר, כך שלשיטתם הוא נמצא עכשיו עם ישו בגן עדן, בעוד כל קורבנותיו היהודים נמצאים בגיהנום...
צא ולמד שלפי הנוצרים, הרוצחים האכזריים של האינקויזיציה הלכו כולם לגן עדן בעוד קורבנותיהם היהודים בהם התעללו הלכו לאש נצחית בגיהנום... 
אם זו היתה האמת, אני הייתי בוחר להיות עם כל הצדיקים של עם ישראל בגיהנום מאשר להיות עם כל הרשעים של הנוצרים בגן עדן.
 
היהדות האמיתית מלמדת אותנו שהקב"ה הוא צדיק, ושופט את כל העולם בצדק - כל איש לפי מעשיו, אפילו גוי יכול להיות צדיק או רשע (לפי שבע מצוות בני נח). רק שעל בני ישראל הוטל תפקיד חשוב יותר בבריאה, בבחינת "אותם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש".
לפי היהדות הגיהנום הוא מקום שנועד כדי לכפר על עוונות, במטרה לטהר את הנשמות לפני כניסתם לגן עדן, ולא מקום של "עונש" חסר תקנה כפי שמתארים הנוצרים.
 
האלוקים האמיתי הוא ישר וצדיק. ומי שלא מאמין בכך - כופר בלב הטוב שה' נתן לו.
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה