שאל את הרב - כללי

שאלה לגבי חזרה בתשובה^^

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום=].. אני כבר הרבה זמן בדרך של חזרה בתשובה,תמיד גדלתיבבית דתי,רק שלפני שנתיים הבית כבר לא מדיר אותו כדתי מלא,אמא שלי נהייתה חילונייה,ואבא דתי אבל זה עדיין אבא,לגבי צניעות זה לא כי זה ´צניעות´ זה בשביל לשמור על עצמך,ושמירת נגיעה זה לא מהסיבות המוצדקות זה כדי לשמור על עצמך,ובכל זאת אני כן רוצה להתחזק ואני בשלבים משו כמו שנה,אבל זה קשה שאין תמיכה מהבית,ישמצבים שיש וויכוחים על משהו,אני צריכה להגיב להורה?בכל זאת יש מצוות כיבוד הורים,אבל יש דברים שקשה לעמוד בהם ויש רצון להגיב!..וגם אם לא לחזק אותם כי זאת לא השאיפה שלי בנתיים,אז לפחות שיקבלו אותי כמו שאני..אני ישמח לקבל תשובה:9.. שבוע טוב..

תשובה

שלום וברכה

אשרייך שאת זוכה להתחזק בדרך ה´ ולנהוג בדרך הנכונה והטובה, התפעלות מיוחדת ישנה לראות בנות צעירות במיוחד אשר חפצים לעשות את רצון קונם ולא חוששים ממאומה.

את ואלו שכמותך מזכירים לי תמיד את אברהם אבינו שיצא לדרך האמונה בגיל צעיר נגד רצון הוריו ולא חשש מכל העולם.

ה´ יתן לך את הכוחות להמשיך בדרכך הישרה ולהתחזק עוד ועוד.

עדיף תמיד לשתוק ולא להתווכח, גם כאשר רוצים לענות אומרים, אבא/אמא כך אני מאמינה וכך אני נוהגת, ואינני רוצה לשנות אתכם, ואתם תתנו לי לנהוג כדתי וכדעתי.

אל תנסי לשכנע אותם בצידקת דרכך, אלא בזכות שלך לנהוג כדעתך, למרות דעתם השונה, אף אם את צעירה עדיין ולא מלאו לך 18 אין זה אומר שחובתך לציית להם בדברים שהינם צווי הבורא, מגיל 12 את כבר מחוייבת בכל המצוות כגדול שבישראל.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חזרה בתשובהשאלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה