זוגיות

שלום בית וחזרה בתשובה0

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב, שלום, אני ובן זוגי חוזרים בתשובה. אני נמצאת כ- 3 חודשים בתהליך. נחשפתי לתורה בזכות בן זוגי. והחלטתי שזו דרך החיים שאני רוצה... קיבלתי על עצמי מיד 3 דברים - טהרת המשפחה, כשרות ושמירת שבת. קצב ההתקדמות שלי בעלייה ברוחניות ובשאר הדברים שאני מקבלת על עצמי הוא הרבה יותר איטי מהקצב של בן זוגי, אשר כולו נלהב ונרגש...וזה יפה מאוד לדעתי. אני מאוד מעריכה את יכולותיו ואת הדברים הלא קלים שהוא מקבל על עצמו. בעוד חודשיים בעזרת ה", אנו עתידים להתחתן. אך לצערי פתאום דווקא כחודשיים לפני החתונה התחילו מריבות ,אנחנו פשוט לא מפסיקים לריב, כאשר לפני כן מעולם לא רבנו. המפליא הוא שאנו רבים רק על דברים הקשורים לתורה. אני חשה כי הדרך שבה הוא מעביר לי את המסרים והדברים שהוא לומד בשיעורי התורה אליהם הוא הולך היא נוקשה, לא חיובית והיא רק פוגעת בי. מילים כמו ´אל תעשי.....´ ´תעשי.....´ ´למה לא עשית..´ ? ´את צריכה לעשות כל שאבקש, ותראי שתהיי מאושרת´ . קשה לי מאוד עם גישה זו. אני חשה שזה שוביניסטי לחלוטין. אני חשה שהוא לוקח לי את החירות שלי.. אני בן אדם בפני עצמו ואינני יכולה שמחליטים עבורי דברים. הוא מספר לי דברים שלמד בהתרגשות, ואני עונה לו ואומרת לו את דעתי אשר אינה תואמת לדעתו, ומכאן ואילך מתחילה מריבה...בשל דעותינו השונות. האם עליי לא להביע את דעתי? חוץ מזה, אנחנו מאוד אוהבים ומסתדרים מצויין בכל שאר הדברים. מה עליי לעשות על מנת לזכות לשלום בית? אני לא יכולה יותר עם המריבות הללו.. האם אכן נועדנו להיות יחד? האם אנחנו צריכים להתחתן בבטחון מלא ובידיעה שזה רצון ה", אחרת לא היה מפגיש בינינו? האם זה חלק מהתיקון שלנו? לשנות את המידות האחד של השני? הוא מאוד קפדן וביקורתי ואני אימפולסיבית וחייבת תמיד לומר את אשר על ליבי...ולכן אנו לא מסתדרים... מה עליי לעשות על מנת לשפר את המצב? ממתינה לתשובתך, בתודה מראש, אודליה.

תשובה

שלום וברכה

ויכוח אינו דבר פסול כאשר הוא מתנהל בצורה מכובדת וללא  פגיעות אישיות.

עליכם לסכם ביניכם שכל אחד מכבד את דתו של השני והויכוח ביניכם הוא ללא קשר לאהבתכם וכו´.

אם אתם רואה שוהא לא יכול לקבל את דעתך הימנעי מויכוחים וסכמי איתו שבנושאים אלו כרגע אתם קצת חלוקים וכל אחד יכבד את דרכו של השני ובעז"ה בקרוב תיפגשו יחד למעלה בדרגה גבוהה שווה.

גם דרך הדיבור שלו צריכה להשתנות לחלוטין ועלייך לשוחח איתו על כך שלא בעת מריבה אלא בזמן טוב ורגוע שתסבירי לו עד כמה א רוצה לעשות את הדברים בצורה נכונה איטית ובטוחה ולא בחיפזון ללא הפנמה ובטוחני שאם מדובר באדם חכם הוא בוודאי יבל את דברייך בהבנה ותוכלו לגשת לחתונה בשמחה ובאהבה.

בברכת הצלחה בכל אשר תפני - בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה