נשים

התר לגלולות

  • ב' סיון התשע"ו
אא

שאלה

שלום, יש לי שאלה שמקוממת אותי, למה צריך לבקש התר מרב על מנת לקחת גלולות לנסות לשכנע אותו בבעיה הקיימת או להמציא בעיה, למה לאישה לא ניתנת הזכות בחירה על גופה ועל נפשה, אני אישית לצערי סובלת מחרדות פחדים יש לי קושי נפשי בהבאת ילדים, יש לנו שני ילדים וכל פעם אנו נאלצים לחפש רב לשכנע אותו שיתן לי התר ולהתחיל לספר לו את כל נבכי נשמתי, למה אישה לא יכולה פשוט להגיד שאין לה סבלנות לילדים ואין לה כוחות נפש וסבלנות לא כולן בנויות למשפחת ברוכת ילדים, אני מאוד מנסה לשמור מצוות ותורה אבל ישנם דברים שאני לא מבינה והם מרחיקים אותו מהדת וגורמים לי לקחת שוב כמה צעדים אחורה לצערי, אני מרגישה שאני נאלצת להיות קורבן להבאת הרבה ילדים ולא משנה מהרצונות שלי זה גורם לי ולבעלי לריבים בבית, אשמח אם הרב יסביר לי מעט ייעץ לי יתן לי כיוון איך נוהגים במצב כזה. תודה רבה

תשובה

שלום וברכה
אסור להימנע מפריה ורביה שלא לצורך רפואי גופני או נפשי, לכן יש לבקש היתר מרב שיכיר בצורך של האשה למניעה. לפעמים האשה או הגבר לא רוצים לקיים את מצוות פריה ורביה ללא סיבה מוצדקת אלא מחמת עצלות וכדו' והם עצמם אינם מכירים בסיבה האמיתית וחושבים שיש להם סיבה יותר נכונה וכאשר הרב מתחיל קצת לתחקר אותם הם רואים שאין להם סיבה אמיתית והם חוזרים בהם. לכן צריך להתייעץ עםרב.
אולם ברור שכל שאין לאשה באמת כוחות נפש בזמן זה להיכנס להריון, מותר לה לקחת מניעה לזמן הצריך לחיזוק כוחות נפשה ולצורך בריאותה. אם את סובלת מחרדות את יכולה לעשות מניעה של שנתיים בין ילד וילד.בשנתיים האלו תיעזרי בסיוע מקצועי שיסייע לך להשתחרר מהפחדים ויחזק את נפשך באופן כללי שתוכלי באמת להיות אמא בריאה לילדה ורעיה טובה ורגועה.
בהצלחה,
בנימין שמואל

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מניעת הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה