חברה והשקפה

גילגול בבהמה

  • ט"ז סיון התשע"ו
אא

שאלה

בס״ד שלום כבוד הרב. אני נמצא בתהליכי התחזקות ומשתדל לדקדק במצוות שאני עושה לכן,ברצוני לשאול שתי שאלות שמעניינית אותי מאוד: 1) אני קורא כוונת הלב בבוקר שעוזרת להבנה בכוונה בתפילה אך בתפילת 18 במדרגתי אני מוצא עצמי משתדל מאוד בלכוון בשם השם שהלא הוא אדון הכל ושם אלוקינו שהוא תקיף ובעל היכולת וכו.. אך אז יוצא שהבנת הברכה בורחת ממוחי לכן מה עלי לעשות 2) ידוע שהשם ברא את החיות אך אם אלו היו החיות הראשונות בעולם מהיכן מגיעים נשמתם כוונתי שהלא אין אלה נשמות שגוגלו מבני אדם שמא הם נבראו ראשונות לפני האדם הראשון (תקן אותי עם אני טועה) לכן מה ביאור עניין הנשמות בחיות הראשונות בעולם בתודה מתן. שהשם יזכה אותנו להתחזקות גדולה וקירוב לבבות ותשובה שלמה ומשיח צדקנו בימינו אמן.

תשובה

שלום וברכה
אם ההתאמצות לכוון בשמות הקודש את הכוונה הארוכה מפריעה לך בכוונה על עצם הברכה, נראה שעדיף לכון רק את הפירוש הפשוט של ה' אלוקינו. 
2. אין לבהמות נשמה. ה' ברא בהם רוח חיה המחיה אותם ונותנת להם כוח להתקיים. הבהמות הראשונת לא היו בהם גילגול. גם כיום ברוב הבהמות לא מגולגלים נשמות. במקרה של גיגול נשמת אדם בבהמה אין נשמת האדם מחייה את הבהמה אלא שוכנת יחד עם נפש הבהמה המחיה אותה.
בברכה,
בנימין שמואלי

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גילגול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה