חברה והשקפה

כיצד משה קיבל תורה מסיני

  • כ"ה תמוז התשע"ו
אא

שאלה

שלום רב, בדיון שהיה לי עם לא מאמינים נשאלתי מספר שאלות שלא ידעתי בדיוק מה לענות עליהן: א. כיצד נתנה התורה למשה? האם נכתב דף ודיו? האם כל התורה נכתבה על אבן? ב. מינן לנו שמה שנכתב הוא לא סיפורים שעברו כמיתוס מדור לדור ובסוף ישבו כמה אנשים וכתבו אותה? ג. כשטעתי שהתורה נתנה בפני ציבור גדול מאוד של אנשים ולא ניתן לקבל שכל כך הרבה אנשים יקשרו קשר וישקרו בנידון ענו לי שהמקור לכך הוא התורה עצמה וזה לא יתכן שהתורה תעיד על עצמה...וחוץ מזה גם בברית החדשה נטען שישו עשה ניסים גדולים לפני מאות אנשים וזה תפס ועדיין תופס... כיצד פותרים את הקושיות הנ"ל? תודה רבה ושבוע טוב ומבורך רחל

 

תשובה

 

שלום וברכה,

א. עשרת הדברות נכתבו על אבן. אך כל ספר התורה (חמישה חומשי תורה) נכתבו בידי משה רבינו מפי ה' שהכתיב לו את הספרים. אלה היו כתובים על מגילת קלף מגולגלת בדיוק כמו זו שאתה רואה כיום בבתי הכנסת. כי אנו מעתיקים מדור לדור את הספרים שהוכתבו למשה רבנו בדייקנות.

ב. כל סיפור שנמסר מפי אדם יחיד - אי אפשר להוכיח אותו. כך לדוגמה, מוחמד סיפר שהוא ראה מלאך במערה שמסר לו הקוראן. מובן שלא ניתן לאמת סיפור כזה, כי הוא נמסר מפי אדם יחיד.

לעומת זאת יציאת מצרים ומעמד הר-סיני נעשו לעיני כל עם ישראל, למעלה מ-3 מיליון איש, וכל עם ישראל קיבל את התורה ממשה רבנו עוד בדור המדבר. כך שכל העם היו עדים שהתורה אכן ניתנה מאלוקים.

ראה כאן מצגת חשובה בנושא מפי אקדמאי חוקר דתות:

https://www.hidabroot.org/article/99445

ראה עוד:

https://www.hidabroot.org/he/article/109128

https://www.hidabroot.org/article/866

https://www.hidabroot.org/he/article/75707

https://www.hidabroot.org/he/article/94638

https://www.hidabroot.org/he/article/814

 

ג. אנו לא מאמינים שהיה נפוליון רק בגלל שכתוב בספרי ההיסטוריה שהיה נפוליון. אנו מאמינים שהיה נפוליון בגלל שמיליונים מעידים מדור לדור שספרי ההיסטוריה הללו מתעדים בצורה נאמנה את מה שמסרו אבותם.

באותה מידה, אנו לא מאמינים ביציאת מצרים רק "בגלל שזה כתוב בתורה", אלא בזכות אבותינו המעבירים את התורה מדור לדור ככלי-תיעוד המתעד את ההיסטוריה הלאומית של כל עמנו מזה 3300 שנה, והמועבר מדור לדור בנאמנות ודייקנות. על כן ספר התורה מהווה עדות היסטורית לאומית שאינה ניתנת להכחשה. 

כל טענה היסטורית דורשת מכתב ודורשת כתובת.

הברית החדשה מספרת שישו עשה נסים לעיני בני ישראל - שהכחישו אותו. כלומר העדים המקוריים העידו שישו היה נביא שקר. כלומר הכתובת שקרית.

כמו כן, הנוצרים בעצמם מודים שהברית החדשה לא נכתבה על ידי ישו, אלא על ידי תלמידיו שחיו יותר ממאה שנים אחריו, ויכלו לכתוב מה שרצו. כלומר גם המכתב שקרי.

זאת מלבד שה"נסים" שעשה ישו אינם מרשימים יותר ממה שיודעים קוסמים לעשות (התורה מעידה שגם חרטומי מצרים ידעו לעשות כשפים קטנים למראה). בעוד התורה מתעדת התגלות אלוקית אדירה לפני מיליונים, ים שלם הנהפך לדם, אש וברד היורדים מן השמים, כל בכורי מצרים מתים ברגע אחד, עמוד אש ועמוד ענן, ים הנקרע לשניים, עם שלם שאוכל ושותה במדבר במשך 40 שנה ועוד ועוד. אלו הוכחות לשליטה אלוקית בחוקי הטבע, ולא למעשיו של "מכשף" או "קוסם".

לסיכום,

אני ממליץ שתקרא חוברת שכתבתי בשם "שיחה גורלית" (חפש בגוגל) שמתארת דו-שיח על כל עיקרי האמונה, וביניהם נושא הדתות ואמיתות התורה.

שלך בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תורהנצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה