חברה והשקפה

היהדות היא מוסרית?

  • י"ז אב התשע"ו
אא

שאלה

אני בחיפוש עצמי כרגע אחרי האמת. אחת השאלות הגדולות שישצלי על היהדות, כל הזמן אומרים שהיא דת מוסרית דמציגה את המוסר העליון מפי האל. זה לא מסתדר עם הרבה דברים. דבר ראשון לא נראה לי הגיוני שבורא העולם, שאמור לייצג את המוסר הטהור, מצווה עלינו לעשות רצח עם באנשים. כמו ב-7 עמי כנען, עמלק. להרוג ילדים ונשים חפים מפשע עד האחרון שבהם, איך זה שונה מתורת הגזע של היטלר? לסקול באבנים מישהו שקושש עשבים או תלש איזה עלה בשבת, לא קצת אכזרי? שהתורה או התלמוד אומרים שכל הגויים יהיו עבדים של היהודים? קשה לי להאמין שזה מה שבורא העולם שכולו טוב רוצה שאנחנו נרצח ונעביד עמים שלמים. מצטער על לפי הדברים האלה, הדבר האהאחרושאפשר להגיד על היהדות זה שהיא מוסרית. אני לא בא להקניט או משהו. באמת בן אדם שמחפש את האמת בעולם וכמובן שאני אתחיל ים הדת שלי לראות אם היא האמת. אדמח מאוד לתשובה אמיתית ולא כל מיני תירוצים מאולצים. תודה ויום טוב.

 

תשובה

בס"ד

 

שלום וברכה,

על התורה נאמר "דרכיה דרכי נועם - וכל נתיבותיה שלום". התורה אשר לימדה "ואהבת לרעך כמוך", "לפני עיוור לא תיתן מכשול", "לא תלך רכיל בעמך", "לא תחמוד", "ואהבתם את הגר", וכו' וכו'. וראה כאן אינספור דוגמאות נוספות על המוסר של היהדות:

https://www.hydepark.co.il/topic.asp?topic_id=2558986&forum_id=4142

לומר על היהדות שהיא לא מוסרית - מלמד שצריך להכיר את היהדות.

 

יהושע בן נון קרא לשלום לעמים, ולא מיהר להורגם. התנ"ך מספר לנו שהעמים הם שמיהרו לרדוף את בני ישראל ולחפש להורגם. כמו כן, העמים הכנעניים לא היו עמים מתורבתים כמו היום אלא היו עמים שנהגו כסדום ועמורה (רצח ילדים, זנות המונית במקדשים, גילוי עריות במשפחה, שרפו ערים, גזלו וחמסו). חשוב מאוד שתקרא כאן:

https://www.hidabroot.org/article/143876

 

היהודים ב-3000 שנים האחרונות רדפו תמיד שלום וחיפשו לחיות בשקט בארץ ישראל. אלו תמיד היו העמים שסביבנו שרדפו אותנו לשעבדנו ולהשמידנו. לא היה עם שוחר שלום יותר מהעם היהודי בהיסטוריה! עם ישראל מעולם לא ניסה להשתלט על העולם ולא לגייר עמים בכח החרב.

 

גם באחרית הימים - אין הכוונה שהעמים ישתעבדו לנו בכח ויהפכו לעבדים. שהרי נביאי התנ"ך כתבו בפירוש שהעמים יבואו מרצונם להקריב קרבנות בבית המקדש בירושלים. אלא הכוונה שכל העמים יבקשו לסייע לנו ולתרום לעם ישראל כדי שיעסוק בתורה, כל גוי ישמח לסייע ליהודי לאחר שתתגלה האמת, כי אז ישראל יחזרו להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש. ולא מתוך כפייה - אלא מתוך אהבה ואמונה אמיתית בבורא עולם ותורתו.

 

העונשים בתורה (כמו סקילה באבנים) נועדו ללמד את חומרת החטאים, אך בפועל לא ביצעו אותם כלל - כי לשם כך נדרשו אינספור פרטים הלכתיים שלא איפשרו הריגת אדם. כך הכריזו חז"ל לפני יותר מ-2000 שנה, שבית דין שהיתה הורגת אפילו רק אדם אחד בשבעים שנה - היתה נחשבת קטלנית! ראה פה:

https://www.hidabroot.org/question/18735

  

בתור מחפש אמת, חשוב מאוד שתקרא חוברת בשם "שיחה גורלית" שמתארת דו-שיח על כל עיקרי האמונה, ובהם תשובות לשאלות רבות על התורה ומשמעות החיים. לקריאת החוברת, חפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית".

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יהדותמוסר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה