זוגיות

איך להתמודד עם התבוללות

  • ג' אלול התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, שלחתי את שאלתי לפני כמה שבועות אך לא קיבלתי תשובה אז אנסה שוב. אני חיה בארצות הברית מזה 11 שנים ועדה להתבוללות נוראית בקרב היהודים כאן. אני מוקפת ביהודים שהתחתנו בנישואי תערובת, בעיקר האשה לא יהודיה (או התגיירה גיור לא אורתודוקסי) או שהנשים נולדו לנישואי תערובת כאשר האבא יהודי ואמא שלהן התגיירה גיור רפורמי או קונסרבטיבי. בכל אופן, אותם אנשים מחשיבים את עצמם ליהודים וחלק התחתנו עם יהודים וחלק עם גויים אבל רוצים לגדל את הילדים שלהם בתור יהודים. כל העניין הזה ממש מבלבל אותי ואני לא יודעת איך לנהוג כלפיהם. האם להתייחס אליהם בתור גויים לכל דבר או לא למהר לשפוט ולעודד אותם להתקרב ליהדות? הם מאמינים שהם יהודים אפילו שחלקם יודעים שהאורתודוקסים לא מכירים בהם בתור יהודים. יש לי גם פחד שהילדים שלי יתבלבלו ויצאו עם הילדים של אותם הורים במחשבה שהם יהודים, כי זה ממש נפוץ. איך עליי לנהוג כלפי אותם ״יהודים״? אני לא רוצה להחמיר איתם אל גם לא לעודד אותם להתקרב ליהדות אם הם גויים לכל דבר. תודה רבה! לימור

תשובה

שלום וברכה

כפי שכבר כתבתי בתשובה הקודמת הם אינם יהודים כלל והינם גויים לכל דבר בין מי שאמו גויה ממש ובין אם היא כביכול התגיירה בגיור מזוייף שאינו מועיל מאומה כלל.

חשוב להסביר זאת לילדים שמי שאין אימו יהודייה, אינו יהודי, חשוב מאוד מאוד לשלוח את הילדים לחינוך תורני רק חינוך כזה ישמור עליהם שלא יפלו חלילה בידי הגויים. ללא חינוך חזק וטוב קשה מאוד לילד להתגבר על אהבתו לפלוני ופלוונית שאינם יהודים.

 בהצלחה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:התבוללותנכרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה