אמונה

אמונה חזקה וחוסר ענין

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב אני בן 34 רווק ובן למשפחה חוזרת בתשובה וחוץ מלהניח תפילין דבר שאני נהנה ממנו אני לא מקיים מיצוות.אני בקיא בדת מאד שמעתי מאות הרצאות קראתי הרבה ספרים של צדיקי עולם ואני בקיא ברוב עיניני הדת ואפילו מיתמצא יותר מהרבה חרדים. יש לי בעיה מיוחדת שאולי לא נשאלה פה אני מאמין בקדוש ברוך הוא במיליון אחוז ואין לי ספקות שכל העולם הזה שקר ודימיונות כי הייתי בכל ´קטע´ בעולם הזה אי אפשר לחדש לי כלום פה ואני יודע שבעולם הזה עלינו לאגור כמה שיותר מיצוות כהכנה לעולם הבא אני מאמין בשכר ועונש ויודע שכל אדם יישפט לפי פירטי פרטים על מעשיו בעולם הזה. הבעיה שלי שניסיתי להיכנס לדת במתינות ללמוד תורה לשמור שבת ניסיתי הכל בקיצור זה משעמם אותי אין לי סבלנות לזה ואני לא נהנה מכלום אני לא אוהב חגים ואת כל מה שקשור לזה בשבת אני משתעמם. שיעורי תורה לא מענינים אותי אני פשוט נהנה לחיות חיים פשוטים ושום תפילה או מיצווה לא מדברת אלי אם אני עושה משהו זה מפחד מהעולם הבא יש פתרון לדבר הזה?למה אני מרגיש חוסר רצון לחיות כפי שמלמדת אותנו התורה עם שמירת שבת, הלכות ומיצוות

תשובה

שלום לך

 אני מבין ממכתבך שאת הדבר הכי חשוב כבר יש לך וזו האמונה בקב"ה ללא ספקות.

 כעת בפן המעשי, את הידע הנדרש רכשת ואתה בקיא בענייני הדת וכל שנותר הוא להוציא מן הכוח אל הפועל.

 ביהדות קיים עקרון "אחרי המעשים נמשכים הלבבות" – מעשים חיצוניים מעוררים את הפנימיות

 הרמח´´ל כותב ב´מסילת ישרים´ שיש שני מסלולים: המסלול האחד הוא שאדם חושב בפנים ומבצע בחוץ – זו הפעלה פנימית שמפעילה את החיצוניות. המסלול השני הוא עשייה באופן הפוך וכשפועל מתחיל גם להרגיש חיות. מתעוררת בו שמחה פנימית והרצון הולך ומתגבר: ´´אחרי המעשים נמשכים הלבבות´´, וכך גם במעשי המצוות. כל המערכת של תרי´´ג המצוות גורמת להנעה חיצונית שמביאה את האדם גם להנעה פנימית.

חוסר העניין והעובדה שאתה לא נהנה מדברים הקשורים לדת נובעים מכך שיצר הרע מנסה להניא אותך מההחלטה הטובה והחשובה והיא הבחירה בחיים.

כדאי להתחיל לאט ובדברים קטנים, ההליכה האיטית היא טובה לפעמים יותר מההליכה המהירה, כי היא מתבצעת לרוב ביתר יסודיות

תברר עם עצמך אילו מצוות נתפסות בעיניך כ"קלות ולא משעממות" ותתחיל איתן ובע"ה אט אט תתקדם לשמירת מצוות מלאה

מלבד כל זאת הקפד מאוד על מאכלות כשרות למהדרין דווקא מאחר והאוכל הלא כשר משפיע מאוד לרעה על טמטום נפש האדם שלא ירגיש כלל קשר למצוות וכן הקפד מאוד על ברכות, ובעז"ה לבבך ייפתח לטובה.

בהצלחה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה