חברה והשקפה

תיקון לראיית דברים לא צנועים

  • י"א אלול התשע"ו
אא

שאלה

יש תיקון לזה? מה אפשר לעשות כדי לטהר את העינים ולמנוע מעצמי להגיע למקומות האלו שוב. מנסה כל פעם להמנע וזה מצליח לתקופה אבל זה לא מחזיק מעמד.. לצערי יש לנו בבית אינטרנט וטלוויזיה ויש כביכול גישה.. ואני ממש בדיכאון ועצב בגלל שאני נופלת כל פעם ואני לא מתגברת. אני ממש מתביישת ומרגישה רע שאני מאכזבת את הקב"ה וגורמת לו לעצב , ושהוא עצוב , אומרים שאחרי חטא אז יש יצר הרע שגורם לך לשקוע בעצב בגלל החטא .. ומה אתה שווה וכו.. אבל זה נכון, באמת אני בת רעה וכפויית טובה .. ככה אני מחזירה לד אחרי כל מה שכוא עושה בשבילי.. כל המחשבות שיש לי אחרי חטא זה לא יצר הרע זה בצדק .. זה נכון. אני ממש עצובה מזה ולא מרגישה שלמה ואמיתית..

תשובה

שלום וברכה

התיקון הגדול היא מניעת החטא מכאן ואילך, כאשר נמנעים מהחטא מכאן ואילך מתקנים גם את העבר, כבר אמרו גדולי ישראל שבוץ שלא שופכים בו מים נוספים , מתייבש בסופו של יום, היזהרי בכל יכלתך לא ליפול עוד בחטא וכך תיטהרי ותתעלי מידי יום ביומו.

חשוב לדעת שהייאוש לאחר החטא אכן בא מהיצר הרע ולא מהיצר הטוב שבנו, כלל גדול אמרו חכמי הדורות, כל דבר שגורם לירידה רוחנית לא יתכן שיבוא מהיצר הטוב ומאחר והייאוש לא גורם לך להתחזק אלא להיפך להרגיש חוטאת וכו' הרי זה מראה באצבע שזה מתחבולות היצר הרע להורידך עוד ועוד.

חשוב לדעת ולזכור שכאשר את מצליחה נניח שבוע שלם להתגבר על היצר הרע ולא נופלת במראות אסורות ולאחר מכן את נופלת למשך שעה, הרי שההצלחה היא  כפולה ומכפולת וגדולה הרבה יותר מהנפילה שבוע של אי צפיה הוא 7*24 שעות סך הכל 168 שעות לעומת שעה אחת של נפילה, אין ספק שכף הזכות מכריעה את כף החובה. כאשר מוסיפים תשובה לאחר חטא נהיים כבר טהורים לגמרי גם מהנפילה הקטנה.

ה' יתן לך את הכוחות להמשיך ולהתחזק ולהצליח להתעלות ולהימנע מהנפילות לגמרי בעז"ה. נשמח לסייע לך עוד

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:כשלונותנפילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה