שאל את הרב - כללי

טיהור הנשמה ותיקונה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בשבועיים האחרונים השתתפתי בשתי הרצאות המדברות על אלוהים, ואחד הנושאים שחזרנו עליהם פעמים מספר מאוד נגעו לליבי. היחס שלנו עם אלוהים והקשר איתו צריך להיות מודע ועדיף שיהיה מודע, זאת אומרת כשאנו אומרים משהו בליבנו, חושבים משהו בין אם זה טוב או רע על אדם אחר, אנו משפיעים כך על אלוהים, לטובה או לרעה ואז אנו מבקשים סליחה כדי לקבל מחילה מאלוהים. בכל פעם שאנו עושים טעות כזו ופוגעים במישהו על ידי דיבור רע אנו כאילו נותנים לאחד מתוך 613 החוטים של נשמתנו שמעל ראשנו להיחתך. וככה הנשמה נחלשת וכוחות עים מתקרבים אלינו. השאלה שלי היא האם כדי לשמור ולחזק את 613 החבלים האלה אני צריכה לדבר ולחשוב בצורה יפה? אני הבנתי מתוך זה שכדי לשמור על החבלים (החוטים) של נשמתנו אנו צריכים לעשות מצוות, לדבר בצורה נאותה וכמובן לכבד ולחשוב בצורה חיובית על עצמנו, אנשים שסביבנו ובאופן כללי. השאלה שלי היא אם אחרי כל ההתמדה הזו אני יעלה דרגה בנשמה, אטהר ואתקן אותה במלואה? תודה מראש. (9.9.08 , 10:15)

תשובה

שלום וברכה

החיבור לבורא יתברך שמו בכל 613 החוטים שמחברים בינינו, היא על ידי שמירת 613 המצוות שניתנו לנו מאת הבורא יתברך שמו, וכאשר לא שומרים את המצוות הרי מתרחקים מהחיבור עם האלוקים.

נכון שכדי שנהיה כלים מוכנים להתחברות לבורא על די המצוות יש לתקן את המידות שדלנו ולנהוג בצורה יפה לכל בני האדם, ועל כך נאמר דרך ארץ קדמה לתורה דהיינו שההכנה להתחברות שתהיה על ידי קיום התורה, היא בניקוי המידות.

אבל עצם התנהגות הטובה והמנומסת לא תחבר בינינו ובין ה`, ואין המידות אלא כהכנה להתחברות, ולא ההתחברות עצמה. וברור שלאחר קיום המצוות תגיעי להתחברות אמיתית לבורא עולם.

בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה