תפילה וברכות

תפילה ואמונה

  • י"ט תשרי התשע"ז
אא

שאלה

שלום רב , אני אדם מאמין שמתפלל, הייתי פעם יותר חזקה אבל עם הזמן, יותר נכון כשהמציאות לא השתנתה כמו שרצית האמונה שלי נחלשה וזה מדבר שמייסר אותי מאוד. ה כל פעם כשאני באה להתפלל, אז גם לפעמים אין לי כח אבל אני בכל זאת מתפללת! כל יום, אבל אז כשאני מתפללת, אז אני נמצאת בכלל במקומות אחרים, המחשבות שלי נודדות למקומות אחרים. אני מנסה להתרכז לעצום עיניים להתפלל עם תנועות ולפעמים גם לבכות אבל אני מרגישה שזה מזוייף, לא אמיתי ווזה כואב לי מאוד כי אני רוצה להתפלל יותר בכוונה אבל לא יודעת איך לעשות את זה. ניסיתי לקרוא ספרים, סיפורי התחזקות וניסים, לשמוע שיעורי תורה ואני מבינה הכל אבל לא מצליחה ליישם. אני נוהגת ללכת לשיעור תורה פעם בשבוע אך בתקופה האחרונה כל פעם שמגיע היום של השיעור אני מחפשת תירוצים אחרים כל דבר להעסיק את עצמי רק אם אין לי מה לעשות אני הולכת, אני רושמת את זה והגרון חנוק נורא. אני לא מרגישה כנה עם עצמי ובטח שלא עם השם יתברך אבל כבר אובדת עצות, כל פעם אני מתפללת ביני לבין עצמי לאלוקים שרק יגשים לי את הדבר הקטן הזה שחסר לי שנים- זיווג ואז אתחזק לבד מכל הלב. אבל כלום לא קורה. ניסיתי להתחיל להתמקד בקטע מסוים של התפילה ואז להוסיף כל פעם עוד ועוד קטעים אבל זה מחזיק מעמד לכמה ימים או רגעים, אני אובדת עצות כל כך רוצה וכל כך אבודה, מיואשת. הייתי מאד שמחה אם הייתם נותנים לי עצות לכוונה בתפילה, איך לא לאבד את האמונה ? שבת שלום וחג שמח תודה רבה.

תשובה

לכבוד השואלת, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

עצה להתפלל יותר בכונה: 

לעצום עניים בלי לומר כלום, ולומר מיד (בלי שום נוסח מקובל, רק בשפת האם שלך) "ריבונו של עולם, אני מודאג על הדברים שלהלן..." : ולהזכיר כל הדברים שבאותו יום שאת מודאגת אם יצליחו; 

ולומר "ריבונו של עולם, אני מבקשת ממך שתתן לי הצלחה בדברים אלו". ואח"כ לסיים. 

עצה לעניית התפלה: שלא לצפות לתוצאה (ברכות לב:). כלומר, אחרי שתסיימי ותבקשי על משהו בתפלה , תסיחי את דעתך מלהמתין ולראות את התוצאה של מה שבקשת. תנסי שלא לחשוב על זה כלל על ידי שתסיחי את דעתך לאיזשהו פרויקט אחר חיובי שיתפוס את כל עיונך (כגון לעשות חסד בהתנדבות בשכונתך, וכדו'); ואז, דוקא על ידי היסח הדעת יוכל להגיע התוצאה. 

ואותו דבר שייך גם לגבי שידוך. אע"פ שאת מתפללת על זה, תנסי מה שיותר שלא לחשוב על זה ולא לצפות לתוצאה. תעשי השתדלות על ידי ביקור אצל הרבה שדכנים ולהודיע להם מה את מחפשת - אבל בשאר הזמן תתרכזי באיזו פרויקט, וכנ"ל. 

בברכה שתזכי להרגיש יותר רגש בבקשותיך [כעבור זמן] על ידי העצה הנ"ל ושתזכי לחוות התוצאות בבוא הזמן הנכון.

בברכה,

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עצה להתפלל יותר בכונהעצה לעניית התפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה