אמונה

שאלה של מתחזק

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב אני מתחזק כבר תקופה ארוכה אך רציתי לשאול שאלה עמוקה ואשמח לקבל תשובה ברורה אני כול חיי הייתי ונולדתי חילוני, אומנם מסורתי, אך שרגיל לצאת ולבלות בשבת רגיל לנסוע בשבת כל חברי נוסעים בשבת יש לי חברה שאני מאד אוהב שאינה דתיה אני כבר תקופה ארוכה מקשיב לכול ההרצאות בערוץ הידברות והן מאד מדברות אלי והבנתי מרבנים רבים שעדיף לעשות את הדרך לאט לאט ולהתקדם כל יום קצת לעבר המטרה להתחזק כמה שיותר כמובן אך נתקלתי בדילמה כפי שאני שומע ברוב ההרצאות המטרה שלנו בעולם היא תיקון המידות שבדרך כלל מדברות על מצוות שבין אדם לחברו נכון להיום קשה לי מאד מאד להתמודד עם מצוות של אדם והמקום כמו לא לנסוע בשבת כמו לא להיות עם החברה שלי עד החתונה זה על גבול הבלתי אפשרי למרות שאני באמת משתדל אבל אני רגיל לאורח חיים מסויים שמאד קשה לי לעזוב אך אני דואג להתחזק יום יום ולהתקדם יום יום וללמוד יום יום מההרצאות על אדם וחברו וזה גורם לי לעבוד על המידות ולתקן את המידות של אדם לחברו כמו כעס, לשון הרע, כיבוד אב ואם והבעיה שניתקלתי איתה היא שאני באמת מרגיש שזה מחזק אותי וזה גורם לי לספר לחבריי ולדבר על הנושא של תיקון המידות בהתלהבות אך משום מה דתיים שאני מכיר אומרים לי משפטים כמו "מי שחוכמתו גדולה ממעשיו אין חוכמתו מתקיימת" מה שמאד פוגע בי האם זה נכון שאם אני מתקדם ועובד על תיקון המידות ודואג להתקדם יום יום וללמוד יום יום על הנושא מההרצאות בהידברות אך בינתיים לא שומר שבת ופחות מצליח למרות שאני מאד רוצה להתקדם במצוות עשה שבין האדם למקום האם זה נכון להגיד שחוכמתי אינה מתקיימת? למרות שאני מרגיש שמהרצאה להרצאה אני מבין יותר לעומק עד כמה התורה והיהדות גורמת לך להיות באנדם יותר טוב ואני משתדל לספר בהתלהבות לכל המכרים שלי אשמח לקבל תשובה בהקדם היא מאד חשובה לי ואני כמובן יודע ומבין שמצוות בין אדם למקום גורמות לאדם להגיע למידות טובות יותר ויודע כמה הן חשובות אך נכון להיום אני פשוט לא מצליח לעשות אותן ואני שוב ממקד את השאלה שלי האם זה שאני לא שומר שבת אך דואג להתקדם יום יום וללמוד יום יום מההרצאות בהידברות שבאמת עוזרות לי לתקן את המידות משמעותית האם זה נכון להגיד שחוכמתי לא מתקיימת?

תשובה

שלום וברכה

הכוונה במשנה היא כפשוטה, שהחכמה ללא המעשים אין לה עתיד וקיום בטווח הארוך. לללא קשר שבאמת מחכמים מעצם דברי החכמה לטווח הקצר, ואכן אתה באמת משנה ומטיב את מידותיך, לאור דברי התורה שאתה שומע.

אבל לטווח הארוך תצטרך לקבל החלטה משמעותית לזוז צעדים משמעותיים גם לגבי המצוות שבינך לבין הבורא, אחרת, לא תהיה קיום להשפעה מדברי התורה שלמדת. ההשפעה מדברי התורה על נפש האדם היא בעיקר השפעה סגולית, ולכן התורה לא תשפיע בטווח הארוך באם חסר בהצהרת האימון מהאדם לגבי נותן התורה.

הצהרת האמונים מתבצעת בעיקר בשמירת שבת, ולכן זה כל כך חשוב להתקדמות האדם בשלבי העליה שלו. שמירת שבת, אינו דבר מסובך כל כך. זה אולי קשה בהתחלה, אבל הרווח העצום גם בעולם הזה, קרוב יותר ממה שנראה, משטועמים את טעמה של השבת, מצטערים על הפספוס בכל השנים שלא שמרו אותה כמו שצריך.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה