נשים

בדיקות במהלך היריון

  • י' חשון התשע"ז
אא

שאלה

בס"ד שלום וברכה, אישתי בחודש הרביעי ולאחר שהיא נבדקה אצל רופאת נשים אשר הפחידה אותה מאוד. הרופאה אמרה לה שעליה לבצע בדיקות שונות ומשונות בגלל גילה של אישתי 36. אמרתי לאישתי שאין ממה לפחד ואנחנו לא עושים את כל הבדיקות הללו מכיון שהרבנים אוסרים עלינו וגם מכיוון שבין כה גם אם חלילה משהו יתגלה אי אפשר לעשות הפלה. אישתי עדיין מאוד לחוצה איך אפשר לעזור לה? והאם כן מומלץ לעשות בדיקה כלשהי? שי

תשובה

לכבוד השואל, 

סליחה על האיחור בתשובה, ואנחנו מבקשים במיוחד את סליחתך בזה. 

אתה נכון שאין לעשות בדיקות אלו שאין בהם שום תועלת מעשית, יש בהם אחוז של סכנה, וישנו אחוז ניכר של אותם בדיקות שגם אינם מדוייקות. 

יש להסביר לאשתך שסיבת העצה לעשות בדיקות מסוימות שנותנת אותה רופאה, היא נובעת מן ההשקפה החילונית, שאם יש איזשהו צד בתינוק שאינו מתאים חלילה, הם מייעצים לעשות הפלה רחמנא ליצלן, בלי שום רגשות מוסריות או רגשות רצח. 

מי שדתי אינו חושב כן, לא רק שאינו מקיל בהפלה כאשר הולד אחרי ארבעים יום, אלא שהוא גם יודע שהקב"ה רוצה להביא לו מה שהכי טוב בשביל תיקונו כהורה בעולם. ואין החיים דבר שניתן ביד האדם לעצב אותו כרצונו בשביל שיחוה יותר הנאות בעולם. כי אפילו האדם הזה שמנסה לעצב את חייו כפי איך שהוא מבין, לבסוף יוכרח על פי השגחת חייו, למלא את תיקונו בינו לבין הבורא יתברך. 

לכן אין ליהודי דתי להתיחס כלל להצעות של בדיקות אשר מגיעות מתוך השקפת עולם שחסר בו ההתחשבות עם רצון הבורא (אלא אם כן אותם בדיקות יש להם השלכה מעשית המותרת להשתדל בו על פי תורה). ואנו כיהודים דתיים, מאמינים ויודעים,  שכל מה שהבורא מביא לנו הכונה בו להגיע לטובה הכי גדולה שיש. 

בברכה שילך הכל על צד היותר טוב, שתוכלו להתחזק בידיעה שהשם יתברך רק רוצה לטובת האדם, ושתזכו לראות נחת מילדיכם.

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בדיקות בזמן הריוןחששות באמצע הריון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה